وقتی ژنرال های پاکستانی عصبانی می شوند

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۲۰:۲۷ کد : ۱۹۱۵۶۵۳ سرخط اخبار

 رئیس ارتش پاکستان اعلام کرد، ارتش این کشور از چگونگی برخورد مقامات با ژنرال پرویز مشرف، رئیس جمهوری و فرمانده سابق ارتش پاکستان ناخرسند است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه پاکستان روز سه شنبه ژنرال پرویز مشرف را تا پایان عمرش از شرکت در مبارزات انتخاباتی منع کرد و این مساله تلاش های وی را برای به دست آوردن مجدد یک کرسی در مجلس متزلزل ساخته است.

ژنرال پرویز مشرف، فرمانده سابق ارتش پاکستان در ماه مارس سال جاری میلادی از تبعید خود خواسته پس از نزدیک به چهار سال به پاکستان بازگشت تا در مبارزات انتخاباتی در 11 مه سال جاری میلادی شرکت کند اما ناظران انتخاباتی وی را به خاطر مسائل دادگاهی رد صلاحیت کرده اند.

ارتش پاکستان بیش از نیمی از تاریخ 66 ساله تاسیس خود، اداره کشور را بر عهده داشته است که این امر یا با استفاده از کودتا بوده و یا از طریق روش های غیر ملموس صورت گرفته است.

ژنرال پرویز مشرف از زمان بازگشت از تبعیدش درگیر مسائل قانونی شده است. وی اولین فرمانده سابق ارتش است که پلیس وی را روز جمعه در پاکستان دستگیر کرد و پلیس این قانون را که افراد عالی ارتش حتی پس از بازنشستگی مصونیت قضایی دارند، با این اقدام زیر پا گذاشت.

روز سه شنبه دادگاه مقابله با تروریسم پاکستان در شهر روالپندی مشرف را به اتهام ناکامی در تامین امنیت کافی برای "بی نظیر بوتو" ، نخست وزیر سابق این کشور که در سال 2007 ترور شد، به 14 روز حبس خانگی مجدد محکوم کرد.

کلید واژه ها: پاکستان مشرف پرویز پرویز مشرف


نظر شما :