پشت پرده اصرار فرانسه بر تسلیح مخالفان سوری

۰۵ فروردین ۱۳۹۲ | ۰۰:۳۱ کد : ۱۹۱۴۲۴۶ سرخط اخبار

بیروت(العالم)- کارشناس لبنانی مسائل اروپا، از قرارداد "لورن فابیوس" وزیر خارجه فرانسه با قطر برای مسلح کردن مخالفان سوریه پرده برداشت.

"عیسی ایوبی" در گفت وگو با شبکه خبری العالم ، با متهم کردن فابیوس به ادامه سیاست های صهیونیستی سارکوزی رئیس جمهوری سابق فرانسه، گفت: فرانسه و انگلستان در صدد هستند سوریه و خاورمیانه را به جنگهای بیهوده و دراز مدت وارد کنند.

وی افزود: مردم فرانسه خواهان مداخله در مسائل داخلی سوریه نیستند اما مسئولان کنونی این کشور بر پی گیری سیاست های اشتباه در قبال سوریه اصرار می ورزند.

ایوبی تصریح کرد: لورن فابیوس دقیقا از ابتدای حوادث سوریه و پیش از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به دلایل شخصی و ایدیولوژیک قراردادی را با  قطر منعقد کرد.

این کارشناس لبنانی افزود: فابیوس شخصیت قدرتمندی در تشکیلات فرانسه است که با این طرح موافق بود و توانست ادامه سیاست های صهیونیستی سارکوزی را بر رهبران جدید فرانسه تحمیل کند.

ایوبی خاطرنشان کرد: اظهارات مقامات فرانسه مبنی بر تجهیز مخالفان سوری در آینده  درحالی مطرح می شود که فرانسه از ابتدای بحران از طریق ترکیه و سرمایه قطر، مخالفان را تجهیز می کرد؛ و  این اطلاعات غیر قابل انکار است.

وی اظهار داشت: فرانسویها افراد مسلح در سوریه را برای انجام ماموریت هایشان به دستگاههای ارتباطی و اطلاعاتی مجهز کردند و این یک طرح اقتصادی و مالی میان فرانسه ،قطر وعربستان سعودی است.

ایوبی تصریح کرد: اختلافات فرانسه با اتحادیه اروپا زمانی آغاز شد که پی بردند گروه های مسلح درمالی مجهز به سلاح های اروپایی هستند به همین دلیل هیچ کشور اروپایی هم اکنون با دعوت فرانسه و انگلیس برای مسلح کردن مخالفان سوری موافق نیست.

وی تاکید کرد: مردم فرانسه به خوبی می دانند درگیری در سوریه برای انجام تغییرات و برقراری دموکراسی نیست بلکه طرحی برای کشاندن سوریه و خاورمیانه به جنگی بیهوده است که اروپای غربی از آن ضرر می بیند و درپایان نیز همه درگیریها بدانجا ختم خواهد شد.

این کارشناس مسائل اروپا گفت: انگلیس و فرانسه تلاش می کنند درگیری های اروپا را با مسلح کردن سوریها علیه یکدیگر به سوریه انتقال دهند که این مساله بیانگر اختلافات مخالفان مسلح سوری برای جنگیدن با القاعده و ارتش سوریه است.

کلید واژه ها: فرانسه سوریه قطر اروپا


نظر شما :