کره شمالی بازی را از سر گرفت

۱۳ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۸ کد : ۱۹۱۴۴۹۱ سرخط اخبار

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از سخنگویان انرژی هسته ای کره شمالی امروز سه شنبه اعلام کرد این کشور قصد دارد راکتور هسته ای «یونگ بیون» خود را که در سال 2007 و پس از چند دوره مذاکرات تعطیل کرده بود، مجددا فعال کند.بر اساس اظهارات این سخنگو، راه اندازی مجدد راکتور یونگ بیون شامل «تنظیم و آغاز» مجدد تمام تاسیسات در مجتمع هسته ای یونگ بیون است که شامل یک تاسیسات غنی سازی اورانیوم و یک راکتور 5 مگاواتی است.

در بیانیه فوق همچنین تاکید شده است راه اندازی مجدد راکتور یونگ بیون منجر به تقویت کمی و کیفی نیروهای هسته ای کره شمالی خواهد شد.

تنش های جدید در شبه جزیره کره پس از آن بالا گرفت که کره شمالی در واکنش به تحریم های جدید علیه این کشور سومین آزمایش هسته ای خود را انجام داد و پس از آن موجی از تهدید ها از جانب پیونگ یانگ، سئول و کشورهای غربی به سر کردگی آمریکا روانه کره شمالی شد و البته این کشور نیز در این زمینه ساکت ننشست.

کره شمالی در جولای 2007 و پس از چند دوره مذاکرات شش جانبه درباره برنامه هسته ای این کشور اقدام به تعطیلی راکتور هسته ای یونگ بیون کرد و در تابستان همان سال برج خنک کننده آن را منهدم کرد

کلید واژه ها: راکتور بیون یونگ بیون کره شمالی یونگ


نظر شما :