دیدار معاون وزیر خارجه با هیکل

۱۴ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۵:۵۸ کد : ۱۹۱۴۵۰۷ سرخط اخبار

معاون وزیرخارجه کشورمان همزمان با برنامه دیدارهای خود در مصر با حسنین هیکل نویسنده و اندیشمند جهان عرب دیدار و گفت وگو کرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دو طرف در این دیدار اخرین تحولات منطقه و جهان عرب را مورد بررسی قراردادند.

 

حسنین هیکل ضمن بیان خاطرات خود از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و مقایسه سیاست خارجی و پیشرفت های قابل توجه جمهوری اسلامی ایران، دیدگاه های خود را مبنی بر ضرورت توقف خشونت در سوریه و تمرکز بر راهکار سیاسی تبیین کرد.

 

این محقق و اندیشمند جهان عرب روابط تهران و قاهره را مهم خواند.

 

امیرعبداللهیان نیز در این ملاقات با پاسخ به سوالات هیکل درباره آخرین تحولات در سوریه و منطقه، تاکید کرد که تحولات منطقه ریشه در بیداری اسلامی مردم دارد و تحولات عمیق تر از بهار عربی است.

 

وی افزود: وظیفه همه ما در حوزه سیاسی و به ویژه وظیفه اندیشمندان جهان اسلام و عرب توجه به حقوق مردم فلسطین و وحدت جهان اسلام و فهم دقیق توطئه ها علیه منطقه است.

 

معاون وزیر خارجه کشورمان افزود: با همان قدرتی که از لبنان در جنگ ٣٣ روزه و از فلسطین مظلوم در جریان جنگ های ٢٢ و ٨ روزه علیه غزه حمایت کردیم، حمایت قاطع خود را از محور مقاومت ادامه خواهیم داد و در این راستا هر طرفی که در مسیر تضعیف سوریه گام بردارد یا تعمد دارد و در مسیر دشمنان منطقه گام برمی دارد و یا دچار خطای راهبردی در فهم تحولات شده است.

 

وی تصریح کرد: ما در سوریه از مردم فهیم و مقاوم ، گروه ها و اقشار و معارضه معتقد به راهکار سیاسی و تلاش های رییس جمهور بشاراسد در مسیر اصلاحات و مقابله با تروریسم حمایت می کنیم و راهکار در سوریه را صرفا سیاسی و برمبنای گفت وگوی ملی موثر و رسیدن به میثاق ملی می دانیم همچنان که در مورد سایر کشورها و از جمله بحرین چنین اعتقادی داریم.

کلید واژه ها: تحولات سوریه سیاسی عرب


نظر شما :