نشست وزرای خارجه گروه 8 در لندن

۲۰ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۴:۳۲ کد : ۱۹۱۴۷۴۵ سرخط اخبار

دولت انگلیس اعلام کرد: وزرای خارجه کشورهای عضو گروه هشت کشور صنعتی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه طی نشستی در انگلیس در خصوص مهمترین تحولات بین المللی از جمله مساله سوریه گفت وگو می کنند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سوریه نیوز، وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور روزهای چهارشنبه و پنج شنبه میزبان نشست وزرای خارجه هشت کشور صنعتی جهان خواهد بود.

 

در این بیانیه که بخشهایی از آن توسط خبرگزاری رسمی کویت (کونا) منتشر شده، آمده است: ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس در این نشست با وزرای خارجه کشورهای آمریکا، روسیه، ژاپن ، کانادا، فرانسه، آلمان و ایتالیا دیدار خواهد کرد.

 

براساس این بیانیه حاضران در این نشست در خصوص مسئله سوریه و مسائل مربوط به این کشور گفت وگو خواهند کرد.

 

همچنین بنا به گزارش خبرگزاری کونا، بحث و تبادل نظر در خصوص بخشی از مسائل اصلی در منطقه و جهان بخش دیگری از موضوعات این نشست است.

 

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس تاکید شده است: شرکت کنندگان در نشست گروه 8 که با حضور نمایندگان کشورهایی با مواضع مشابه برگزار می شود، در خصوص اوضاع منطقه خاورمیانه به طور کلی و نیز مسائلی چون امنیت و ثبات در سراسر شمال و غرب آفریقا و پرونده هسته ای کره شمالی نیز بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

کلید واژه ها: انگلیس بیانیه


نظر شما :