مانور دریایی آمریکا و 30 کشور دیگر در خلیج‌فارس

۲۰ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۵:۵۸ کد : ۱۹۱۴۷۴۸ سرخط اخبار

 وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در ماه آتی میلادی (ماه مه) مانوری گسترده با مشارکت 30 کشور جهان در خلیج فارس برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، سیمون آنکونا، معاون فرمانده نیروی دریایی آمریکا با اعلام این خبر گفت: مانور مذکور با مشارکت 30 کشور جهان در خلیج فارس و دریای عمان برگزار می شود و هدف آن رویارویی با عملیات مین ریزی و جمع آوری مین و نیز بالا بردن سطح هماهنگی میان نیروهای کشورهای شرکت کننده در این مانور است.

وی گفت: مانور مذکور در بازه زمانی شش تا سی ام مه (16 اردیبهشت تا 9 خرداد) برگزار خواهد شد و کشتی ها، زیردریایی ها و هواپیماهایی از کشورهای شرکت کننده در آن مشارکت خواهند داشت.

معاون فرمانده نیروی دریایی آمریکا ادامه داد: مهمترین چیزی که ما در این مانور نظامی بزرگ به دنبال آن هستیم بالا بردن امنیت تجارت دریایی و تبادل تجاری در خلیج فارس است.

از سوی دیگر، روزنامه میدی تایمز اعلام کرد که آمریکا قصد دارد کشتی های نظامی خود را به یک نوع توپ لیزری مجهز کند که این سلاح توانایی رساندن آسیب جدی به کشتی های مهاجم را دارد.

این روزنامه اعلام کرد: نیروی دریایی آمریکا به زودی کشتی جنگی یو اس اس بونس را به نسخه آزمایشی از این سلاح پیشرفته مجهز می کند تا قبل از استقرار این سلاح در خلیج فارس مورد آزمایش قرار گیرد.

نیروی دریایی آمریکا مدت هاست بر روی پروژه توپ لیزری خود کار می کند اما این اولین بار است که قصد دارد آن را به خارج از آب های منطقه ای خود بفرستد.

کلید واژه ها: آمریکا کشتی خلیج خلیج فارس مانور در خلیج در خلیج فارس


نظر شما :