جنبلاط جلسه پارلمان لبنان را تحریم کرد

۲۲ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۷:۲۶ کد : ۱۹۱۴۸۳۷ سرخط اخبار

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، ولید جنبلاط نماینده مجلس لبنان و رئیس حزب دروزی سوسیالیست ترقیخواه در گفتگو با روزنامه السفیر گفت: ما در "جبهه مبارزه ملی" روز گذشته به دلیل اصرار بر اصول قانون اساسی، جلسه پارلمان را تحریم کردیم.

وی با انتقاد از قانون جدید تمدید مهلت ثبت نام انتخاباتی اصطلاح "تعلیق مهلت" را امری غیرقانونی دانست چرا که هنوز قانون انتخاباتی 1960 در کشور نافذ است.

جنبلاط در ادامه ضمن انتقاد شدید از اوضاع کنونی در مجلس تاکید کرد که روند کنونی فضا را برای تصویب "قانون انتخاباتی ارتودکسی" و یا تمدید مجلس کنونی به زمانی نامعلوم فراهم می کند که در هر دو صورت، این وضع مصیب بار است.

وی افزود: با این وجود مهم آن است که من علی رغم اختلاف نظر، همچنان بر روابط خود با نبیه بری رئیس پارلمان اصرار دارم.

این در حالی است که "تمام سلام" نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان اعلام کرد که "در صورتی که "دوره پارلمانی کنونی همچنان تمدید شده و ادامه یابد، از تشکیل کابینه دولت معذور است."

این سخنان تمام سلام پس از آن ایراد می شود که پارلمان لبنان، قانونی را برای تعلیق مهلت نام نویسی کاندیداهای انتخابات پارلمانی به رئیس جمهور این کشور ابلاغ کرد.

منابع آگاه پیش از این خبر داده بودند که تمام سلام از احتمال تمدید دوره پارلمانی کنونی بسیار نگران است.

نخست وزیر لبنان همچنین تصریح کرد که بیشتر نمایندگان پارلمان موافق تسهیل در وظیفه مهم تشکیل کابینه دولت از سوی نخست وزیر هستند.

کلید واژه ها: پارلمان لبنان تمدید


نظر شما :