شرط آمریکا برای مذاکره با کره شمالی

۲۶ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۵ کد : ۱۹۱۴۹۵۷ سرخط اخبار
وزیر خارجه آمریکا در دیدار با مقامات ژاپنی در «توکیو» تأکید کرد که در صورتیکه کره شمالی در راستای تعهدات بین المللی اش گام جدی بردارد، واشنگتن حاضر است با این کشور وارد مذاکره شود.
 
به گزارش فارس به نقل از شبکه «بی بی سی»، «جان کری» در ادامه تور 10 روزه خود روز گذشته وارد «توکیو» پایتخت ژاپن و با مقامات این کشور وارد گفت وگو شد.
 
وی در این سفر تأکید کرد: «ایالات متحده همچنان آمادگی مذاکرات واقعی و جدی درباره خلع سلاح اتمی را دارد، اما بار مسوولیت بر دوش پیونگ یانگ است.»
 
کری افزود: «کره شمالی باید گام های جدی بردارد تا نشان دهد که به تعهدات بین المللی اش که قبلا برعهده گرفته است، عمل می کند.»
 
وزیر خارجه آمریکا در شرایطی از مذاکره با پیونگ یانگ صحبت به میان آورده است که کره شمالی چندی پیش تهدید به حمله نظامی کرده و برخی گزارش ها نشان می دهد که قصد دارد به زودی آزمایش موشکی تازه ای انجام دهد.
 
برخی گزارش ها حاکی از آن است که کره شمالی احتمالاً همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت یکصد و یکمین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ»، اولین رهبر کره شمالی، این آزمایش موشکی خود را انجام دهد.
 
جان کری روز گذشته از رهبر 29 ساله کره شمالی خواست که برای خاتمه دادن به بحران جاری وارد مذاکره شود زیرا کره شمالی اخیراً آمریکا و کره جنوبی را تهدید به جنگ اتمی کرده است.
 
کری پیش از ورود به ژاپن از کره جنوبی و چین دیدار کرد و با مقامات آن کشور ها درباره بحران کره شمالی مذاکراتی انجام داد.
 
وزیر خارجه آمریکا در این سفرهای خود تأکید کرد که تمامی این کشور ها در تلاش هستند که شبه جزیره کره را به منطقه ای عاری از سلاح های هسته ای تبدیل کنند و نقش چین در کمک به حل بحران کره شمالی را «بسیار جدی» دانست.
 
کری همچنین تأکید کرد که آمریکا از منافع خود و متحدانش در مقابل هر گونه حمله ای دفاع می کند.

 

کلید واژه ها: کره شمالی آمریکا


نظر شما :