جان کری: کره شمالی به میز مذاکرات بازگردد

۲۶ فروردین ۱۳۹۲ | ۲۱:۲۸ کد : ۱۹۱۴۹۸۰ سرخط اخبار

وزیر خارجه آمریکا در پایان سفر سه جانبه خود به شرق آسیا خطاب به رهبران کره شمالی گفت که دست از فریب افکار عمومی جهان بردارند و به میز مذاکرات بازگردند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سی ان ان، جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت کره شمالی باید رفتارهای نابخردانه و برخلاف جریان تاریخ را متوقف کند چرا که برنامه هسته ای این کشور و هرگونه اقدام یکجانبه این کشور هزینه زیادی به جامعه جهانی تحمیل خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا که در پایان سفر سه جانبه خود به شرق آسیا صحبت می کرد همچنین خواستار بازگشت کره شمالی به پای میز مذاکرات شد.

کری گفت: آمریکا همچنان مایل به مذاکرات معتبر و موثق در راستای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره است اما بار مسئولیت روی دوش کره شمالی است.

وی افزود: پیونگ یانگ باید گامهای موثری برای نشان دادن تعهدات خود و هنجارهای بین المللی بردارد.

کری اظهار داشت؛ جهان نیاز به یک جنگ بالقوه دیگر ندارد. مشکلات اقتصادی جهان بیش از آن است که بتواند شعله ور شدن یک جنگ دیگر در منطقه را تحمل کند.

وزیر خارجه آمریکا در شرایطی از مذاکره با پیونگ یانگ صحبت به میان آورده است که کره شمالی چندی پیش تهدید به حمله نظامی کرده و برخی گزارش ها نشان می دهد که قصد دارد به زودی آزمایش موشکی تازه ای انجام دهد.

کلید واژه ها: آمریکا کره شمالی


نظر شما :