حسن روحانی: تحریم‌ها با تدبیر حل می‌شوند

۳۰ فروردین ۱۳۹۲ | ۰۰:۲۴ کد : ۱۹۱۵۱۰۲ سرخط اخبار سهم دیپلماسی در انتخابات
ما زیر بار زور و تحقیر نمی رویم، اما در عین حال اهل جنگ و دعوا و ستیز با جهان نیستم. هر دولتی به حقوق مردم ما احترام بگذارد. آماده تعامل با آن هستیم. در دنیای امروز نمی توان دور کشور دیوار کشید.
حسن روحانی:  تحریم‌ها با تدبیر حل می‌شوند

آفتاب- سرویس سیاسی: عضو مجمع خبرگان رهبری گفت: سرزمین ایران به عنوان نگین درخشان قاره آسیا، در برهه ای از تاریخ نگین کل جهان بوده است و تاسف آور است که امروز گرفتار مسائل جزئی و روزمره شده ایم.

به گزارش آفتاب، وی افزود: در مسیر رسیدن به این منطقه، مردم از تاخیر در اجرای طرح های وعده داده شده دولتی گلایه می کردند. آنها  می‏‏گفتند، چرا جاده مناسب ساخته نمی شود؟ و طرح های آبیاری با تاخیر مواجه هستند؟ خواسته آنها چیزی نبود که نتوان در سال‏های اخیر به ثمر رساند. ایران  پر افتخار و  مردم شجاع، فداکار، پر تلاش و مستعد آن که نقصی برای انجام این کارها نداشته‏اند. اما چرا برخی کشورهای همسایه  که از نظر استعداد، مردم آن‎ها و از نظر منابع طبیعی، سرزمین ها آن‏ها در سطحی به مراتب پائین تر از ایران قرار دارند؛ باید به وضعیت پیشرفته تری برسند و حتی به محل اشتغال جوانان تحصیل کرده ایران و این استان تبدیل شوند.

حسن روحانی سوء مدیریت را عامل هدر رفتن استعدادهای کشور دانست و گفت: برای بهره وری بهتر استعدادها، نیازمند مدیریت صحیح و ایجاد محیط مناسب برای رشد هستیم. وی در تبیین اهمیت محیط رشد استعدادها گفت: اگر آلبرت اینشتین در یک کشور عقب افتاده به دنیا می آمد، ممکن بود به جای نو آوری در فیزیک حداکثر به یک گلیم باف خوب تبدیل شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت گفت: لازمه رشد آن است که کار ها به دست مردم سپرده شود و دولت در هر اموری دخالت نکند. مردم در کشاورزی و صنعت بهتر از دولت عمل می کنند، دولت فقط باید حامی فعالیت های اقتصادی مردم باشد. از مهندس نعمت زاده رئیس ستاد این جانب که پدر صنعت پتروشیمی ایران است، بپرسید که آیا دولت می تواند مدیر خوبی برای صنعت باشد، یا مردم؟

روحانی افزود: یک فرصت استثنایی در 24 خرداد 92 در اختیار مردم ایران است تا برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند. مردم به سوابق کاندیداها، برنامه و تیم اجرائی آنها توجه کنند تا گرفتار افراد نا مناسب و شعارهای تو خالی نشوند.

وی ادامه داد: اگر یک مدیر خوب در کشور حاکم شود، همه مشکلات اعم از داخلی و خارجی و حتی  تحریم ها، قابل حل است. می‏توان بن بست ها را شکست و راه دستیابی مردم ایران به اهداف  بلندشان را باز کرد. همه قفل ها با تدبیر و امید باز می شود.

روحانی در ادامه سخنانش، از نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق در جامعه و تعامل سازنده با جهان به عنوان گفتمان و چارچوب برنامه های مورد نظر خود یاد کرد  و گفت: با دعواهای بی جا، جناح بازی و پنجه در صورت هم انداختن، استعداد های کشور تلف می شود و به جایی نمی رسیم. همه کسانی که عاشق این کشور و مردم هستند و شایستگی خدمت دارند باید بتوانند بر مسندهای مدیریتی بنشینند.

روحانی با اشاره به سکوت شهید بهشتی در مقابل تهمت ها به منظور تمرکز بر خدمت به مردم گفت: اگر برخی مسوولان، وقت خود را صرف جناح گرایی کنند، فرصتی برای حل مشکل مردم پیدا نمی کنند.

وی در تشریح برنامه خود در حوزه سیاست خارجی گفت: ما زیر بار زور و تحقیر نمی رویم، اما در عین حال اهل جنگ و دعوا و ستیز با جهان نیستم. هر دولتی به حقوق مردم ما احترام بگذارد. آماده تعامل با آن هستیم. در دنیای امروز نمی توان دور کشور دیوار کشید.

دکتر روحانی در پایان گفت: من خوشحال سخنان خود را از یک روستا آغاز کردم. چرا که خود زاده  یک روستا  هستم و از سن 10 سالگی کشاورزی کرده ام و به روستا و روستاییان عشق می ورزم، روستاییان دل پاکی دارند و آماده تلاش برای ساختن کشور هستند. بسیاری از شاگرد اول های دانشگاه ها و بزرگان تاریخ از همین روستا برخاسته اند. خوشحالم که کار را از سرزمین دلیران و پاکان شروع کرده ام و به پیروزی امیدوارم. البته نه اینکه حسن روحانی پیروز شود، بلکه امیدوارم عقل بر شعار پیروز شود. به دنبال پیروزی کار و خرد جمعی در برابر تصمیم فردی هستیم. دنبال استقرار صداقت و اخلاق در برابر بد اخلاقی هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت در حاشیه این مراسم به بررسی مسائل و خواسته های مردم منطقه از طریق صحبت مستقیم با برخی از آنها پرداخت.

گفتنی است فقدان مرکز دانشگاهی، تاخیر طولانی در ساخت مجتمع پتروشیمی، کمبود شدید امکانات بهداشتی و درمانی، محروم ماندن زمین های زراعی منطقه از منابع آب به رغم وجود سرچشمه های رود کارون و نامناسب بودن جاده های دسترسی، مهم‎ترین گلایه های ساکنان منطقه فلار را تشکیل می دهد.


نظر شما :