حسینی: تحریم ها اقتصاد ایران را چابکتر کرد

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۲۳:۰۵ کد : ۱۹۱۵۲۲۵ سرخط اخبار
وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با شبکه تلویزیونی CNN آمریکا، تحریم های یک جانبه غرب علیه ایران را باعث چابک تر شدن اقتصاد کشور خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید شمس الدین حسینی در حاشیه اجلاس بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول با حضور در استودیوی شبکه CNN، به سوالات کریستین امانپور مجری این شبکه درخصوص مباحث مرتبط با تحریم های یکجانبه غرب علیه کشورمان و تاثیرات آن بر اقتصاد ایران و موضوعات مرتبط با فعالیت صلح آمیز هسته ای کشور پاسخ داد.

حسینی با تاکید بر این نکته که تحریم های وضع شده توسط غرب برخلاف ادعاهای مطرح شده، برای اقتصاد کشورمان فلج کننده نبوده است، گفت: اتفاقا این تحریم ها باعث چابک شدن اقتصاد ایران شده است.

وزیر اقتصاد کشورمان افزود: تحریم های اعمال شده، اگر چه باعث ایجاد تورم وارداتی و افزایش قیمت کالاهای وارداتی شده، ولی از طرف دیگر، باعث رونق صادرات غیر نفتی کالاهای وارداتی و افزایش سهام شرکت های صادراتی در بورس شده است.

وی کاهش واردات کالاهای غیرضروری و در نتیجه کاهش شکاف موجود در تراز تجارت خارجی کشورمان را از دیگر نتایج تحریم های مذکور بر شمرد.

وزیر اقتصاد کشورمان تصریح کرد: کشوری مثل ایران با نرخ GDP 500 میلیارد دلاری قادر به تامین نیازهای خود از طریق فعال کردن بخش های اقتصادی داخلی خود است.

کلید واژه ها: اقتصاد تحریم


نظر شما :