پیشنهاد بازرگان امریکایی برای جایگزین کردن تحریم ها

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۹ کد : ۱۹۱۵۲۳۶ سرخط اخبار

مارشال کلوید تاجر آمریکایی که در راستای مقابله با تحریم ها و برقراری روابط اقتصادی و سیاسی با ایران تلاش می کند تاریخ تحریم ها را نشانه نتیجه عکس آن ها دانست و گفت به جای تحریم جمهوری اسلامی، باید میان مردم آمریکا و ایران تبادل فرهنگی، گردشگری و ورزشی گسترش یابد.

مارشال کلوید رییس شرکت بین المللی ˈاینترمارین اینکورپوریتدˈ در گقتگویی اختصاصی با ایرنا تحریم های ضد ایرانی را ایده ای بد توصیف کرد و گفت: زمانی که دولت آمریکا علیه ژاپن تحریم وضع کرد، ژاپن منابع لازم داخلی را نداشت و سرانجام به حمله نیروهای ژاپن به ˈپرل هاربرˈ انجامید. متاسفانه مقام های آمریکایی به مساله تحریم ها از این منظر تاریخی و درس های گذشته نگاه نمی کنند.



** ضرورت تعامل مردم دو کشور

مارشال کلوید خواستار افزایش تبادل فرهنگی و اجتمای میان ایران و آمریکا شد و گفت: زبان فارسی، شعر و موسیقی ایران بسیار جذاب است و باید از این ظرفیت ها برای برقراری ارتباط میان دو ملت استفاده کرد.

کلوید به اعزام تیم کشتی ایران به آمریکا اشاره کرد و گفت: چنین کارهایی می تواند در واقعی کردن شناخت و افزایش آگاهی دو طرف مهم باشد.

این تاجر آمریکایی افزود: زمانی که تصمیم گرفته شد ورزش کشتی از المپیک حذف شود، ایران و آمریکا هر دو با آن مخالفت کردند چراکه مردم هر دو کشور این ورزش باستانی را دوست دارند.

وی ارتباط گردشگری میان ایران و آمریکا را مهم دانست و با اشاره به سفرهای گذشته اش به ایران گفت: گردشگری میان ایران و آمریکا جریان داشته و مردم دو کشور رفت و آمد قبل توجهی دارند ولی متاسفانه چیز زیادی درباره آن ها از رسانه های دو کشور نمی شنویم.

این تاجر آمریکایی تاکید کرد که این ارتباط ها برای پیشبرد منافع ایران در آمریکا اهمیت داشته و افزود: یهودیان در آمریکا سازمان و فعالیت تبلیغی منسجمی داشته و برای آن پول خرج می کنند تا بتوانند منافع خود را پیش ببرند. ایران نباید از این امکانات برای سازمان دادن به دوستانش در آمریکا و تبلیغ اهداف خود غافل شود.



اوباما به دنبال نیکنامی

وی درباره به رویکرد باراک اوباما به ایران گفت: من اصولا آدم خوشبینی هستم و فکر می کنم اوباما می خواهد در پایان ریاست جمهوری خود سابقه نیکی در رابطه با روابط با ایران و پرونده هسته ای بر جای بگذارد.

مارشال کلوید تصریح کرد: باراک اوباما در دوران دوم ریاست جمهوری اش مستقل تر بوده و قطعا دستش نسبت به فشارهای اسراییل بازتر است.

وی افزود: منطقی است که دولت آمریکا می داند اگر با ایران همپیمان شود، قدرتی را به وجود می آورد که در منطقه همتا نخواهد داشت و به نظر من تیم اوباما رویکرد عملگرایانه نسبت به ایران و بهبود روابط دارند.

مارشال کلوید همچنین در پایان از گشایش دفتر گروهک تروریستی منافقین در واشنگتن دی سی انتقاد کرد و آن را زمینه نگرانی دانست و گفت: شخصا از گشایش این دفتر متاسفم و این مساله را تحولی منفی می بینم.

کلید واژه ها: آمریکا ایران و آمریکا اوباما کلوید


نظر شما :