جورج صبرا جای معاذ الخطیب نشست

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۸ کد : ۱۹۱۵۲۷۲ سرخط اخبار

اپوزیسیون سوریه با گذشت یک روز از استعفای معاذ الخطیب، جورج صبرا را به ریاست موقت ائتلاف مخالفان اسد برگزید. صبرا از پیشکسوتان چپ در سوریه است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، جورج صبرا، فعال سیاسی چپ گرای سوریه در پی استعفای معاذالخطیب، به ریاست موقت ائتلاف ملی مخالفان اسد انتخاب شد.

الخطیب در اعتراض به سکوت جامعه جهانی در قبال بحران سوریه کناره گیری کرد.

 

خطیب که در میانه نوامبر ۲۰۱۲ به رهبری ائتلاف ملی سوریه انتخاب شده بود، در ماه مارس اعلام کناره گیری کرد. استعفای رسمی او روز یکشنبه و یک روز پس از نشست"دوستان سوریه" در استانبول صورت گرفت.

جورج صبرا، کمونیست کهنه کاری است که تاکنون رییس شورای ملی سوریه و معاون الخطیب بود. او ۶۶ سال دارد و مشهورترین مسیحی وابسته به اپوزیسیون سوریه به شمار می رود. جورج صبرا در دوران زمامداری حافظ اسد و اسلاف او هشت سال زندان بوده است.

 

جورج صبرا در آغاز اعتراضات مردمی در سوریه نیز دوباره دستگیر شد. او در اوایل سال ۲۰۱۲ سوریه را به قصد ایجاد جبهه گسترده ای از مخالفان دولتی، ترک کرد. قرار است وی تا انتخاب رهبر جدیدی برای شورای ائتلاف ملی سوریه، دست کم تا دهم ماه مه ۲۰۱۳رییس موقت این شورا باشد.

 

جورج صبرا در نخستین سخنان خود پس از جایگزینی با معاذ الخطیب گفت حزب الله لبنان را به مداخله در سوریه و "اعلام جنگ" به مردم سوریه متهم کرد.

کلید واژه ها: سوریه صبرا ائتلاف


نظر شما :