آمریکا با قطر متحد شد

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۶ کد : ۱۹۱۵۳۴۴ سرخط اخبار

رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار با امیر قطر در کاخ سفید اعلام کرد که دولت واشنگتن و قطر به همکاری با یکدیگر جهت افزایش پشتیبانی از مخالفان سوریه ادامه خواهند داد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (سه شنبه) با «حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر دیدار و به گفت وگو درباره طیف وسیعی از موضوعات از جمله سوریه و حذف نهایی «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور، موفقیت اقتصادی و سیاسی مصر و ثبات در این کشور که نقشی حیاتی برای کل جهان عرب دارد و در حفظ صلح با اسرائیل با اهمیت است، و درگیری میان اسرائیلی ها و فلسطینیان و افغانستان پرداخت.

امیر قطر در این دیدار ابراز امیدواری کرد که به محض تشکیل دولت فلسطین، صلح میان اسرائیل و جهان عرب برقرار شود.

رئیس جمهوری آمریکا گفت که به امیر قطر تاکید کرده است که در مذاکرات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اسرائیل از وی حمایت کند تا به شیوه ای مناسب راه حل تشکیل دو دولت حاصل شود.

بر اساس این خبر، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که دولت واشنگتن و قطر به همکاری با یکدیگر جهت ارائه پشتیبانی بیشتر از مخالفان سوریه در طول ماه های آینده ادامه خواهند داد.

چنین اظهاراتی از سوی اوباما در شرایطی مطرح شده است که «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز یکشنبه هفته جاری مدعی شد که آمریکا میزان کمک های غیرکشنده خود به مخالفان سوری را دو برابر خواهد کرد و از تخصیص بودجه ای معادل 123 میلیون دلار جهت تامین خودروهای زرهی و عینک های دید در شب خبر داد.

اوباما همچنین اعلام کرد که او و امیر قطر درباره مصر و صلح خاورمیانه نیز با یکدیگر گفت وگو کرده اند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود که او و امیر قطر هیچ تردیدی درباره سختی حل مشکلات منطقه ندارند.

بر اساس این خبر، امیر قطر یکی از سران کشورهای خاورمیانه محسوب می شود که رئیس جمهوری آمریکا وی را به کاخ سفید دعوت کرده است.

آخرین سفر امیر قطر به کاخ سفید در سال 2011 میلادی صورت گرفته بود.

کلید واژه ها: قطر آمریکا امیر قطر جمهوری آمریکا


نظر شما :