اعلام آمادگی آمریکا برای مقابله با کره

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۷:۱۶ کد : ۱۹۱۵۳۹۷ سرخط اخبار

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تأکید کرد که نیروهای نظامی این کشور برای مقابله با هرگونه چالشی از طرف کره شمالی آماده هستند.
خبرگزاری فارس: دمپسی: ارتش آمریکا آماده مقابله با هرگونه چالش از طرف کره شمالی است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که نیروهایش آماده هستند در مقابل هرگونه تهدیدی از جانب کره شمالی وارد عمل شوند.

دمپسی در مقابل سربازان آمریکایی در پایگاه هوایی یوکوتا در ژاپن گفت: ما تلاش می کنیم کره شمالی را از رفتارهای تحریک آمیز باز داریم. من مطمئنم که ما با کمک متحدان ژاپنی و کره ای خود قادریم از شهروندانمان محافظت کنیم.

مارتین دمپسی که در شرق آسیا به سر می برد پیش از این به چین و کره جنوبی نیز سفر کرده بود و با رهبران این دو کشور درباره مساله کره شمالی گفت وگو و مذاکره کرده بود.

رئیس ستاد مشترک آمریکا بعد از دیدار با رئیس جمهوری چین گفت: پکن به ما اطمینان داده است که در زمینه تهدید کره شمالی با کشورهای منطقه همکاری می کند.

تنش در شبه جزیره کره از زمان آزمایش هسته ای کره شمالی در ماه فوریه افزایش یافت و کشورهای منطقه در واکنش به تهدیدات موشکی کره شمالی سیستم های دفاع موشکی خود را به حالت آماده باش درآوردند.

پیش از دمپسی، جان کری وزیر خارجه آمریکا و آندره فوگ راسموسن دبیر کل ناتو نیز به منطقه سفر کرده بودند.

کلید واژه ها: کره شمالی آمریکا


نظر شما :