روسیه خواستار لغو سریع تحریم آمریکا علیه کوبا شد

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۲۰:۴۱ کد : ۱۹۱۵۶۰۰ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه روسیه بار دیگر خواستار لغو سریع تحریم های مالی-تجاری آمریکا علیه کوبا شده و تاکید کرد از پیش نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در این مورد حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، روسیه بار دیگر خواستار هرچه سریعتر لغو شدن تحریم های مالی و اقتصادی-بازرگانی آمریکا علیه کوبا شد.

وزارت امور خارجه روسیه به درخواست آژانس خبری «پرس لاتینا» برای تفسیر این مسئله تاکید کرد که مواضع مسکو در قبال این مسئله برای همه به خوبی آشکار است. روسیه مانند اکثر اعضای جامعه جهانی خواستار لغو هرچه سریعتر تحریم های اقتصادی آمریکا علیه کوبا است که به عقیده مقامات مسکو، مربوط به دوران «جنگ سرد» شده و لازم است تا کنار گذاشته شود.

مقامات دیپلماتیک روس ابراز اطمینان کردند که مسکو همچون گذشته، در آینده نیز به حمایت خویش از مواضع هاوانا در این رابطه ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه روسیه یادآور شد که این کشور بر اساس مواضع اصولی و مرسوم خویش از پیش نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در مورد لغو تحریم های تجاری و مالی آمریکا علیه کوبا که مشکلات زیادی را برای مردم این کشور فراهم کرده، حمایت می کند.

کلید واژه ها: روسیه کوبا آمریکا تحریم


نظر شما :