اوباما: سربازانمان را به سوریه نمی فرستیم

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۵:۲۹ کد : ۱۹۱۵۷۲۱ سرخط اخبار

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که اعزام سربازان این کشور به سوریه، حتی در صورت اثبات استفاده از سلاح های شیمیایی توسط دولت بشار اسد، امری بسیار بعید است.

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما که در ادامه سفرهایش به کشورهای آمریکای شمالی و حوزه دریای کارائیب اکنون در پایتخت کاستاریکا به سر می برد، به خبرنگاران گفت: « به طور کلی من به عنوان بالاترین مقامی که باید در رابطه با مسائل مربوط به امنیت ملی آمریکا تصمیم گیری کند، نمی توانم احتمال رخ دادن هر اتفاق تازه ای در آینده را اساساً نادیده بگیرم اما در حال حاضر به شما می گویم که احتمال حضور سربازان ما در خاک سوریه طی هفته ها و ماههای آینده بسیار اندک است».

باراک اوباما همچنین با اشاره به ادعاهای مطرح شده از سوی مخالفان سوری و برخی مقامات منطقه در خصوص استفاده دولت بشار اسد از سلاح های شیمیایی، افزود: «شواهد اولیه نشان می دهند که پای سلاح های شیمیایی هم به جنگ داخلی سوریه باز شده است اما ما هنوز نمی دانیم که این سلاح ها دقیقاً چه زمانی، چگونه و در کدام منطقه از سوریه مورد استفاده قرار گرفته اند.

به هر حال اگر شواهد محکمی در این رابطه کشف شود، بازی برای ما هم تغییر خواهد کرد چرا که این احتمال وجود دارد که در آینده این سلاح ها به گروههایی مانند حزب الله تحویل داده شوند».

کلید واژه ها: سلاح سوریه


نظر شما :