موضع گیری جان کر ی علیه بشار اسد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۸:۳۹ کد : ۱۹۱۵۹۵۰ سرخط اخبار

وزیر خارجه آمریکا با تأکید بر موضع کاخ سفید در قبال سوریه، مدعی شد که «بشار اسد» نمی تواند بخشی از دولت انتقالی سوریه باشد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز، پنجشنبه، قبل از گفت وگو با «ناصر جوده» وزیر خارجه اردن در «رم» بر اظهارات مقامات کاخ سفید درباره سوریه تأکید کرد و گفت که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نمی تواند بخشی از دولت انتقالی کشورش باشد.

وی تصریح کرد: تمامی طرفین تلاش می کنند که با رضایت و توافق دو جانبه یک دولت انتقالی به وجود آید که این مسئله به وضوح به این معنا است که در قضاوت ما، رئیس جمهور اسد بخشی از یک دولت انتقالی نیست.

اظهارات کری در شرایطی مطرح شده است که «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید نیز مدعی شد که آینده سوریه نمی تواند جایی برای اسد داشته باشد.

از شروع ناآرامی ها در سوریه، آمریکا تمامی تلاش خود را برای فضاسازی علیه دولت «بشار اسد» به کار گرفت و تحت عنوان کمک های بشردوستانه به گروههای مخالف و مسلح سوریه کمک کرد.

اخیراً غرب بحث استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه را مطرح کرده اند و تلاش می کنند تا با متهم کردن دولت حاکم بر سوریه، فضا را برای مداخله نظامی در این کشور مهیا کنند و این در حالی است که سازمان ملل اخیراً در گزارشی اعلام کرد که شواهدی وجود دارد مبنی بر آنکه گروههای مسلح در سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده کرده اند.

دولت «باراک اوباما» روز چهارشنبه وعده کمک یکصد میلیون دلاری تحت عنوان بسته کمک های بشردوستانه را به مخالفان سوریه داد.

بر اساس این گزارش، «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا قرار است، امروز، پنجشنبه، این کمک 100 میلیون دلاری را در «رم» اعلام کند.

کلید واژه ها: سوریه آمریکا انتقالی دولت انتقالی


نظر شما :