اندونزی،گزینه ای جدید برای دور زدن تحریم ها

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۲۲:۰۶ کد : ۱۹۱۵۹۵۳ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: منابع خبری با استفاده از آمار شرکت ها و نعت کشتیرانی اعلام کرده اند که ایران از بنادر اندونزی به عنوان استراتژی جدید در جهت دور زدن تحریم ها به منظور ادامه فروش نفت به مشتریان آسیایی استفاده می کند.

به گزارش رویترز، دو نفت کش عظیم ایرانی با گنجایش 2 میلیون بشکه نفت ، پیش از عظیمت به سوی چین، در جزیره بتام اندونزی پهلو گرفتند. این در حالی است که تحریم های نفتی که از جولای 2012 علیه ایران اعمال می شود، محدودیت های زیادی را برای نفت کش ها و ارائه خدمات بیمه به آنها ایجاد کرده است.

یکی مقام آگاه در این زمینه اظهار داشت: ایران از این استراتژی در چند ماه اخیر استفاده می کند. به این ترتیب نفت کش های ایرانی نفت را به جزیره هایی در آسیا می برند و از آنجا نفت به مشتریان نفتی ایران فروخته می شود. از آنجایی که نفت منبع اصلی درآمد ایران به شمار می رود، ایران ناگزیر به دور زدن تحریم ها برای فروش نفت و دستیابی به درآمد ناشی از آن است.

بندر بتام، تنها 20 کیلومتر از سواحل جنوی سنگاپور فاصله دارد که قطب نفتی منطقه به شمار می رود. مقامات می گویند پیش از سال گذشته، حضور نفت کش های ایرانی در این منطقه امری متداول نبوده است.

یکی از مقامات در این زمینه اظهار داشت: جزایر و بنادر آسیا در واقع مکانی هستند که از طریق آن نفت ایران به دست مشتریان در چین می رسد. به این ترتیب نفت کش ها می توانند مدت ها روی آب منتظر بمانند یا اینکه نفت را به انبارهای زمینی منتقل کنند. البته در گذشته نیز ایران از جزایر آسیایی به این منظور استفاده کرده بود در سپتامبر گذشته، رویترز از پهلوگیری نفت کش های ایرانی در بنادر مالزی خبر داده بود.

کلید واژه ها: نفت کش کش


نظر شما :