حفر 7 حلقه چاه نفت هوشمند در ایران

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۸ کد : ۱۹۱۶۰۵۴ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس جنوبی، احمد قلعه بانی اظهار داشت: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، پارس جنوبی در مجموع سرمایه گذاری ریالی و ارزی حدود ٣٠ میلیارد دلار منابع مالی را با هدف توسعه پر شتاب جذب خواهد کرد.

وی افزود: خوشبختانه اعتبارات مناسبی برای توسعه پارس جنوبی پیش بینی شده و امسال بودجه توسعه این میدان مشترک مناسب بوده و برنامه های توسعه ای در فازهای مختلف طبق برنامه زمان بندی انجام خواهد شد.

قلعه بانی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال ظرفیت تولید گاز کشور ١٠٠ میلیون مترمکعب در روز افزایش می یابد که بخش عمده آن از فازهای پارس جنوبی مانند ١٢، ١٥ و ١٦ تولید می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: سازندگان داخلی نقش بزرگی در تأمین و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت دارند و امروز در بسیاری از بخش های بیش از ٧٠ درصد تجهیزات و کالاهای مورد نیاز از طرف سازندگان ایرانی تأمین می شود.

وی با اشاره به پایان حفاری و تکمیل ٧ حلقه چاه لایه نفتی پارس جنوبی ابراز داشت: با همت و تلاش مهندسان ایرانی اکنون عملیات حفاری و تکمیل ٧ حلقه چاه لایه نفتی پارس جنوبی نهائی شده که در مجموع با حفاری ٢٤ هزار متر به زودی تولید از این میدان مشترک عملی خواهد شد.

قلعه بانی عنوان کرد: این چاه ها با هدف تولید نهایی روزانه ٣٥ هزار بشکه نفت حفاری شده است که در فاز اول حدود ١٥ هزار بشکه نفت از لایه نفتی پارس جنوبی تولید خواهد شد.

وی افزود: ٣ حلقه چاه به صورت دو شاخه و ٤ حلقه به صورت تک شاخه با بهره مندی از فناوری های نوین و هوشمند حفاری شده و برای نخستین بار در کشورمان است که چاه ها به صورت هوشمند حفاری می شوند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مورد حفر چاه های جدید درلایه نفتی پارس جنوبی در پایان اذعان داشت: در بخش دیگری از لایه که در حال اکتشاف است چاه های جدید حفاری خواهد شد.

کلید واژه ها: پارس پارس جنوبی حفاری چاه نفتی پارس لایه نفتی پارس جنوبی حلقه


نظر شما :