آخرین وضعیت توسعه 4 فاز پارس جنوبی

۰۵ مهر ۱۳۹۲ | ۱۴:۵۸ کد : ۱۹۲۲۰۱۶ سرخط اخبار

قائم مقام شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی آخرین وضعیت توسعه چهار فاز میدان پارس جنوبی را تشریح کرد.

امیرسعید نجفی حقی در گفت وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره توسعه ی فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی توضیح داد: حفاری 22 حلقه چاه و نصب چهار جکت این فاز انجام شده است.

وی با اشاره به این که در این فاز باید 235 کیلومتر خط لوله گذاری شود، گفت: کل خط لوله مورد نیاز تأمین و عملیات کوتینگ آن نیز انجام شده است.

قائم مقام شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی با اعلام این که دکل حفاری مستقر در این فاز با مشکلات مالی مواجه شده است، گفت: البته حفاری نزدیک به ساحل فاز 14 انجام شده است.

نجفی حقی پیشرفت فیزیکی فاز 14 را در بخش دریایی 57 درصد اعلام کرد.

وی در مورد توسعه ی فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی نیز با اشاره به این که این فاز یکی از مهم ترین فاز های این میدان گازی به دلیل قرار گرفتن در مرز ایران و قطر است، گفت: در مجموع توسعه این فاز در بخش دریا 65 درصد پیشرفت داشته است.

قائم مقام شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی با اشاره به این که سه جکت فاز 19 پارس جنوبی نصب شده است، در مورد پیشرفت فیزیکی سکوهای این فاز نیز اظهار کرد: سکوهای سه گانه فاز 19 پیشرفت نسبتا خوبی دارند به طوری که در مجموع پیشرفت آنها به 73 درصد رسیده است.

نجفی حقی در مورد توسعه ی فاز 20 و 21 پارس جنوبی نیز با اعلام این که پیشرفت این دو فاز در بخش فراساحل 58 درصد است، گفت: لوله های مورد نیاز برای عملیات لوله گذاری این فاز تأمین و کوتینگ شده است و تا سه ماه آینده عملیات لوله گذاری انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این که جکت های این دو فاز نیز نصب شده است، گفت: پیشرفت سکوی فاز 20 و 21 پارس جنوبی با اندکی تأخیر نسبت به سکوهای فاز 19 در حال انجام است.

کلید واژه ها: پارس جنوبی پارس فاز 19 است گفت: با اشاره به این 19 اشاره به این اشاره به این که


نظر شما :