روحانی:آمریکایی‌ها کدخدا هستند و با کدخدا بستن راحت‌ تر است

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۵:۴۴ کد : ۱۹۱۶۱۶۱ سرخط اخبار سهم دیپلماسی در انتخابات
روحانی:آمریکایی‌ها کدخدا هستند و با کدخدا بستن راحت‌ تر است

انتخاب: حسن روحانی نامزد انتخابات یازدهم و رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از ظهر امروز دوشنبه با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه شریف و در برنامه ای که از سوی بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به ماجرای هسته ای کشورمان در سال 82 تصریح کرد: در سال 82 چند کشور از جمله ایران، کره جنوبی، مصر و لیبی دچار مشکل شده اند و به ساخت بمب هسته ای متهم شده اند که همه آنها در برابر غرب کوتاه آمده و تسلیم شدند و حتی مصر در شورای حکام عذرخواهی کرد و کره جنوبی نیز دانشمندان هسته ای را دستگیر و به مراکز قضایی تحویل داد اما جمهوری اسلامی راه تعامل سازنده را برگزید و اعلام کرد آمریکا که می گوید مشغول ساخت بمب هسته ای هستیم دروغ می گوید.

روحانی ادامه داد: برخی گفتند مذاکرات با آژانس و اروپا فایده ای ندارد و برخی دیگر نیز گفتند که باید فعالیت هسته ای خود را تعطیل کنیم و خلاص شویم اما راه تعادل از طریق مذاکره و همکاری برای ثابت کردن صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای صورت می گرفت. از این رو ما برای دور کردن کشور از جنگ و شورای امنیت و برای به دست آوردن فرصت برای تکمیل فناوری هسته ای راه مذاکره با آژانس و اروپا را برگزیدیم.

نامزد انتخابات یازدهم در خصوص مذاکره با آمریکا گفت: هنر این است که ما تهدید را به آسیب و آسیب را به فرصت تبدیل کنیم از این رو مذاکره با آمریکا امکان پذیر و شدنی است اما سخت است هرچند بنده معتقدم مذاکره با آمریکا راحت تر از مذاکره با اروپاست چرا که اروپایی ها به دنبال آقا اجازه از آمریکا هستند. از این رو دولت آینده باید بتواند رابطه ایران و آمریکا را از حالت تخاصم به مرحله تنش که یک مرحله پایین تر است برساند.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها کدخدای ده هستند، با کدخدا بستن راحت تر است و حالا که رهبر انقلاب در سخنان اول فروردین امسال راه مذاکره را باز گذاشتند دولت بعد با رعایت خطوط قرمز می تواند این رابطه را برقرار کند.

کلید واژه ها: مذاکره آمریکا مذاکره با


( ۲۹ )

نظر شما :