یک عضو فتح:

اگر سلاح اتمی داشتیم همین امروز به اسرائیل حمله می‌کردیم

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۷:۳۲ کد : ۱۹۱۶۱۷۰ سرخط اخبار

 یکی از مقام های ارشد فلسطینی در مصاحبه ای با یکی از شبکه های تلویزیونی لبنان گفت: اگر سلاح اتمی داشتیم همین امروز به اسرائیل حمله می کردیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرلشگر جبرئیل رجوب، عضو کمیته مرکزی فتح در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی المیادین لبنان در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرت صلح با اسرائیل یک "بازی" است، گفت: مقام های فلسطینی به این دلیل در مذاکرات حضور می یابند که قوای نظامی برای مغلوب کردن نیروهای اسرائیلی را در اختیار ندارند. من قسم می خورم اگر ما قدرت اتمی داشتیم همین امروز علیه اسرائیل از آن استفاده می کردیم.

وی افزود: مقام های فلسطینی تنها زمانی باید مساله بازگشت بر سر میز مذاکره را بپذیرند که تل آویو فهرست پیش شرط های مقام های فلسطینی را قبول کند. این شروط توقف شهرک سازی ها در بیت المقدس و کرانه باختری و آزادی تمام اسیران فلسینی را شامل می شود.

رجوب رئیس کمیته المپیک فلسطین است و به عنوان معاون رئیس کمیته مرکزی فتح فعالیت می کند.

این در حالی است که مقام های ارشد فلسطینی اغلب اعلام می کنند مقابله با خشونت ها یا جنگ با اسرائیل تنها یک اقدام موقتی است چرا که فلسطین توانایی رویارویی با تل آویو را ندارد.

همچنین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بسیاری از سخنان خود گفته اگر کشورهای عربی جنگ علیه اسرائیل را آغاز کنند، فلسطین نیز به آنها می پیوندد.

کلید واژه ها: اسرائیل فلسطین


نظر شما :