واکنش آمریکا به استقرار احتمالی موشک‌های اس-300

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۵ کد : ۱۹۱۶۲۹۶ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»،"جنیفر پساکی" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایلات متحده اطلاعی در مورد تحویل سامانه های دفاع ضد موشکی «اس-300» روسیه به دولت سوریه ندارد. 

وی روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن با اشاره به اینکه «ما اطلاعی در مورد تحویل نوع دقیق موشک های روسی به مقامات دمشق نداریم»، گفت: ولی صحت داشتن این مطلب تاثیری بر طرح برگزاری کنفرانسی بین المللی برای حل و فصل مناقشه در سوریه، بر اساس توافق روسیه و آمریکا نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال یادآور شد: البته مسلما ما نگرانی هایی در رابطه با هر نوع کمک نظامی که به رژیم "بشار اسد" شود، داریم. ولی با این وجود ما همچنان در جهت برگزاری کنفرانس بین المللی در مورد سوریه حرکت می کنیم، برای اینکه مسکو و واشنگتن این هدف را دنبال می کنند که مناقشه سوریه از طریق سیاسی حل و فصل شود.

این در حالی است که "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز روز جمعه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که تحویل سامانه های دفاع ضد موشکی «اس-300» روسیه به دمشق، خطرات را در صورت اقدام به عملیات نظامی در مورد سوریه افزایش خواهد داد و می تواند این ذهنیت را برای بشار اسد بوجود آورد که وی در امان است.

این مقام پنتاگون گفت: این سامانه بسیار مدرن است و مسلما خطرات را در صورت اقدام به عملیات نظامی علیه سوریه افزایش خواهد داد، ولی آنها در هر صورت غیرقابل فایق آمدن نیز نیستند. آنچه از این جهت مرا نگران کرده است، آن است که بشار اسد با در اختیار داشتن این سیستم تدافعی، احساس امنیت کند.

برخی رسانه های گروهی روسی و آمریکایی روز گذشته خبری را منتشر کردند، مبنی بر اینکه احتمالا روسیه از هم اکنون تعدادی سامانه دفاع ضد موشکی «اس-300» به دولت سوریه تحویل داده است.

کلید واژه ها: سوریه آمریکا سامانه تحویل روسیه


نظر شما :