عصبانیت جان کری از بدقولی اسرائیلی‌ها!

۰۱ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۶:۵۳ کد : ۱۹۱۶۴۷۹ سرخط اخبار

 جان کری در یک اقدام بی سابقه طی تماسی تلفنی با سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن اعتراض خود را نسبت به تصمیم اسرائیل برای قانونی کردن ساخت چهار کانون شهرک یهودی نشین در اراضی اشغالی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا طی تماسی تلفنی با مایکل اورین، سفیر اسرائیل در آمریکا اعتراض خود را به این تصمیم اعلام کرد.

این در حالی است که پیشتر دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی متعهد شده بود که این چهار کانون شهرک جدید را از بین ببرد، اما هفته گذشته دولت این رژیم به دادگاه عالی اعلام کرد که تصمیم دارد این شهرک سازی ها را قانونی کند.

روزنامه عبری زبان "هاآرتص" به نقل از یک مسوول بلندپایه اسرائیلی نوشت: بعد از اینکه جان کری در جریان این تصمیم اسرائیل قرار گرفت، شخصا با مایکل اورین تماس گرفت و از او در این باره توضیح خواست.

کری در این تماس تلفنی با تاکید بر اینکه این اقدام تل آویو تلاش های آمریکا در جهت از سرگیری مذاکرات اسرائیل و فلسطین را ناکام می گذارد، از رژیم صهیونیستی خواست در این تصمیم خود تجدیدنظر کرده و یا حداقل آن را به تعویق بیندازد.

این روزنامه در ادامه نوشت: تماس تلفنی جان کری با سفیر اسرائیل در واشنگتن و اعتراض به این اقدام اسرائیل واقعا یک اقدام بی سابقه و تعجب برانگیز است.

با توجه به اینکه مسوولان سیاسی معمولا اعتراضات خود را از طریق رسانه ها اعلام می کنند، این تماس مستقیم وزیر امور خارجه آمریکا نشان دهنده خشم و عصبانیت وی است، چراکه بنیامین نتانیاهو به جان کری قول داده بود تا به شهرک سازی ها پایان دهد و به این ترتیب مانع از سرگیری مذاکرات نشود اما این اقدام دولت اسرائیل این قول رژیم صهیونیستی را نقض کرد.

قرار است جان کری فردا (پنجشنبه) با بنیامین نتانیاهو و روز جمعه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.

پیش بینی می شود که هفته آینده مذاکرات بیشتری میان این مسوولان انجام شود.

کلید واژه ها: اسرائیل جان کری تماس آمریکا شهرک رژیم صهیونیستی


نظر شما :