محسن رضایی: رفع تحریم​ها از مهمترین مسائل ماست

۱۳ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۱ کد : ۱۹۱۶۹۵۴ سرخط اخبار سهم دیپلماسی در انتخابات
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ملاکم برای انتخاب وزرا تعهد و کارآمدی است.
محسن رضایی: رفع تحریم​ها از مهمترین مسائل ماست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن رضایی در ادامه برنامه انتخاب ایرانی شبکه جهانی جام جم با بیان اینکه امنیت اقتصادی در کشور معضل جدی دارد، افزود: کارآفرینی را در اولویت برنامه هایم قرار می دهم. چرا که در حال حاضر دانشگاه های ما انطباقی با تولید ندارند. اینکه فقط یک مدرک بگیریم و پزش را بدهیم، ولی کار نداشته باشیم، مشکلی را حل نمی کند.
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بنده تجربه بسیار بزرگی در مسئله بحران های ایران دارم، توضیح داد: پشتوانه آمادگی های روحی، علمی و عملی من بالاست و می توانم از آنها استفاده کنم. ملاکم برای انتخاب وزرا تعهد و کارآمدی است.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مسئله بیکاری و گرانی مهمترین مشکلات مدیران ما در 40 سال اخیر بوده است، گفت: دولت ها با مسئولیت های مختلف آمدند و گفتند ما گرانی ها را حل می کنیم. اما هر کدام پس از پایان دوره شان آنگونه که فکر می کردند، عمل نکردند. به نظرم راه برطرف کردن مشکلات عدالت است.
وی در خصوص برنامه اش برای رفع تحریم ها نیز گفت: این از مهمترین مسائل ما است. البته نباید خیال کنیم که اگر تحریم ها بر طرف شد، شرایط مطلوب ما است. ما در سال 73 و 74 گرانی و تورم نداشتیم. اما به این مشکلات امروز اضافه شده ولی قصد ما این است که وارد فاز پیشرفت بشویم تا تعامل سازنده و موثری داشته باشیم.
وی گفت:خنثی کردن تحریم ها و رسیدن به یک وضعیت مطلوب خواست ما است. بر همین اساس به دنبال اجرایی کردن استراتژی قیچی هستم که لبه بالای آن دیپلماسی و لبه پائین آن اقتصادی است. وابستگی ریال به دلارهای نفتی را باید کاهش داد، نمی شود آن را صفر کرد اما می توان آن را کاهش داد.
رضایی بر همین اساس به تحریم های اقتصادی، یارانه ها و پائین بودن گرایش به تولید در ایران اشاره کرد و گفت: وقتی نقدینگی را اضافه می کنیم، تولید پاسخ مثبت به ما نمی دهد.
رضایی با تأکید بر اینکه می​توان مسئله گرانی را با شش اقدام پائین آورد، گفت: باید نقدینگی را کنترل و هدایت کرده و از مسیر تورمی به تولیدی آورد و در واقع آن را از سفته بازی ها هدایت کرد و در آبراه خود قرار داد.
وی با تأکید بر اینکه بیکاری محصول عدم کارکرد یک بازار است، اظهار داشت: اگر شغل و شاغل با یکدیگر متوازن باشند بیکاری وجود ندارد. ما در کارآفرینی مشکل داریم و این مسئله حمایت نمی شود؛ امنیت اقتصادی در معرض مشکلات جدی است.
رضایی با بیان اینکه دانشگاه های ما شاغل تربیت نمی کنند، افزود: باید نظام آموزشی ما تحول یابد.
این نامزد ریاست جمهوری انتخابات یازدهم در ادامه سخنان خود به 14 برنامه مهم اقتصادیش اشاره کرد و گفت: یکسری برنامه جزئی نیز دارم؛ مسئله یارانه سبز، سامان دادن به یارانه فعلی، سمت و سو دادن به تولید، آزادسازی سهام عدالت 45 میلیون نفر، طرح بانوان، توانمندسازی بانوان و آشنایی با حقوق آنها از برنامه های من خواهد بود.
وی اضافه کرد: بیمه بانوان را به صورت جدی پیگیری می کنم.
رضایی در ادامه سخنان خود در خصوص موضوع دیپلماسی خارجی نیز گفت: این مسئله از مهمترین مسائل ماست، البته بنده اعتقاد ندارم اگر تحریم ها برطرف شد و به زمان قبل از تحریم ها برگردیم مطلوب است؛ مگر آن شرایط خوب بود؟ ما در سال 87 هم گرانی داشتیم، باید تحریم ها را خنثی و رفع کنیم.

کلید واژه ها: تحریم گرانی


نظر شما :