حزب‌الله: دفاع ما از مقاومت است نه اسد

۱۳ خرداد ۱۳۹۲ | ۲۲:۱۶ کد : ۱۹۱۶۹۸۷ سرخط اخبار
حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه حمایت از "ستون فقرات" مقاومت وظیفه مقاومت است، اعلام کرد: ما نه از نظام سوریه بلکه از طرح مقاومت که سوریه نماینده آن است، دفاع می کنیم.
 
ایسنا به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان نوشت: نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: حزب الله از نظام سوریه دفاع نمی کند چرا که مقام های سوریه باید خودشان از خود دفاع کنند.
 
قاسم ادامه داد: هدف مقاومت حمایت از مقاومت برای بهبود وضعیت آن و باقی ماندن و تلاش برای ایستادگی در برابر چالش ها و ممانعت از بازگشت اسرائیل به لبنان است.
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه هشدار داد طرح های اسرائیل تنها در جهت تلاش برای اشغال سرزمین نیست بلکه تلاشی است برای ضربه زدن به نیروهای مقاومت لذا نیروهای مقاومت باید همه اقدامات لازم را برای حمایت از ستون فقرات شان انجام دهند. ما از طرح مقاومت که نماینده آن سوریه است، حمایت می کنیم و زمانی که احساس خطر کرده و صحبت از هدف قرار دادن نیروهای مقاومت باشد وظیفه خود می دانیم که وارد عمل شویم چرا که احساس کرده ایم در سطح استراتژیک در معرض خطر قرار داریم.
 
این در حالی است که برخی از مخالفان سوری و کشورهای عربی و غربی مدعی اند، حزب الله لبنان در درگیری های سوریه دخالت کرده و با نیروهای سوریه در جنگ با گروه های مسلح به ویژه در شهر القصیر همکاری دارد.
 
نعیم قاسم درباره شهر القصیر نیز گفت: ما در شهر القصیر یا غیر آن برای ممانعت از ادامه آتش فتنه و ضربه زدن به ستون فقرات مقاومت فعالیت می کنیم و این مساله نیازمند فداکاری است و این میزان فداکاری در صورت ورود گروه های مسلح و تنگ شدن عرصه بر ما بسیار کمتر از میزانی است که باید برای ممانعت از این دخالت ها و حمایت از ستون فقرات مقاومت از خود نشان دهیم.
 
وی افزود: اوباما مشکلاتش را در آمریکا رها کرده و از القصیر صحبت می کند اما ما هرگز ندیدیم که اوباما بخواهد برای پایان دادن به اقدامات تکفیری در سوریه وارد عمل شود.
 
پیشتر نیز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرده بود که نیروهای حزب الله هدفشان حمایت از مقدسات سوریه است و در دفاع از 30 هزار لبنانی ساکن در اطراف شهر القصیر مشارکت دارند.

کلید واژه ها: مقاومت سوریه حزب الله


نظر شما :