سید حسن نصرالله: حزب‌الله هیچ نیاز تسلیحاتی به سوریه یا ایران ندارد

۲۹ بهمن ۱۳۹۱ | ۰۱:۳۶ کد : ۱۹۱۲۸۷۸ سرخط اخبار

ایسنا: مراسم سالانه بزرگداشت فرماندهان شهید حزب الله لبنان آغاز شد.

در این مراسم که در مجتمع سید الشهدا (ع) در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، ابتدا جهاد مغنیه، فرزند شهید عماد مغنیه طی سخنانی اظهار داشت: ما افتخار می کنیم که ثمره جهادیم. ما اینجا گرد آمده ایم تا به دشمن صهیونیست بگوییم که هیچ گاه نمی تواند مقاومت را از پای درآورد و اگر یکی را بکشد، هزاران تن از مقاومت سربرمی آورند.

وی ادامه داد: ای شهدای مقاومت، شما مناره های نور هستید و ما با هدایت از شما یاد می گیریم که چگونه پیروزی را به دست آوریم و چگونه در راه مقاومت گام برداریم. تا آخرین نفس در راه مقاومت، مقاومت خواهیم کرد و در زیر پرچم حزب الله برای پیروزی مبارزه خواهیم کرد.

در ادامه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان سخنان خود را آغاز کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان عنوان داشت: در سالروز شهدای مقاومت و برادران شهیدمان، بار دیگر عزممان را جزم می کنیم بر مقاومت. شهید راغب الحرب شهیدی بود که در آغاز مقاومت، رسیدن به هدف را آغاز کرد و شهید عباس موسی، شهیدی بود که بر تقویت مقاومت ناظر بود و شهید عماد مغنیه، شهیدی بود که در مرحله گسترش کمی و کیفی مقاومت حضور داشت.

سید حسن نصرالله با اعلام اینکه حزب الله از هر زمان دیگری بیشتر برای رویارویی با دشمنان خود آمادگی دارد، تاکید کرد: کسانی که فکر می کنند حزب الله به دلیل آنچه که برای سوریه پیش آمده ضعیف شده کاملا اشتباه می کنند و حزب الله امروز هیچ نیازی به سوریه یا ایران ندارد و هر آنچه که در جنگ آینده بخواهد درون لبنان ذخیره کرده است.

نصرالله گفت: مشکل اصلی که همه با آن روبرو هستند و مساله ای که تمامی منطقه از جمله لبنان، مصر، فلسطین و دیگر کشورهای منطقه را تهدید می کند، اسرائیل و طرح صهیونیستی اسرائیلی ها است و نباید به درگیری های داخلی و منطقه ای پرداخت و دشمن اصلی را فراموش کرد.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: بهترین راه برای رویارویی با اسرائیل مقاومت مردمی از جمله مقاومت مسلحانه است و رهبران ما و بنیان گذاران شهید مقاومت، به مقاومت به تمامی شیوه های آن ایمان داشتند و برای آنجان خود و فرزندانشان را نثار کردند و ما نیز شاگران آن ها هستیم و شیوه آن ها را ادامه می دهیم. عملکرد مقاومت در دهه های اخیر نشان داده که مقاومت از جمله مقاومت مسلحانه راه بسیار خوبی پیروزی بر دشمن صهیونیستی است و این رویا، خطابه و یا قهرمان بازی نیست بلکه دستاوردهای مقاومت در لبنان به خوبی این را ثابت کرده است. مقاومت در دهه های اخیر معادلاتی را که سال ها بر منطقه سایه افکنده بود تغییر داد و نشان داد که پایداری و رویارویی با دشمن صهیونیستی همواره ثمربخش است و ما نیز این راه را ادامه می دهیم تا به پیروزی برسیم.

سید حسن نصرالله گفت: شعار امسال مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید حزب الله را «شهدای مقاومت در راه فلسطین» گذاشته ایم. ممکن است برخی بگویند چرا به جای پرداختن به مسائل داخلی به فلسطینی می پردازید اما با نگاهی به منطقه می توان این را دریافت که اوضاع منطقه و ناآرامی های داخلی در کشورهای منطقه باعث شده فلسطین از یاد برود و پرداختن به فلسطین، اسرای آن، مقدسات آن و شهرک سازی های صهیونیست ها نباید از یاد برود. هدف مقاومت از جمله حزب الله همواره حمایت از فلسطین بوده و هست و ما باید به فلسطین برای بازپس گرفتن حقوقش کمک کنیم.

نصرالله ادامه داد: مقاومت در لبنان و شکست هایی که به دشمن داد این امید را ایجاد کرد که می شود سرزمین های اشغالی را پس گرفت. مقاومت فلسطین و لبنان هر دو روحا یک نوع هستند و ما در لبنان تمام تلاش خود را می کنیم تا مقاومت در فلسطین قوی تر شود. باید به مقاومت فلسطین کمک کرد تا خود سرزمینش را پس بگیرد و این تجربه ای است که در لبنان و غزه آزمایش خود را پس داده و موفق عمل کرده است. ما از کسانی که از مقاومت حمایت می کنند تشکر می کنیم، از ایران و سوریه به خاطر حمایتشان از فلسطین و مقاومت سپاسگزاریم.

دبیرکل حزب الله در ادامه افزود: در اینجا باید به احترام شهید حسام خوش نویس، (سردار حسن شاطری) رئیس ستاد بازسازی ایران در لبنان از او یادی کنیم و این را به یاد بیاورم که او اولین شهیدی نیست که جمهوری اسلامی ایران در راه مقاومت و آبادانی لبنان تقدیم کرده و ما شهادت وی را به مسئولان جمهوری اسلامی ایران و خانواده اش تسلیت می گوییم.

وی ادامه داد: اسرائیلی ها از آینده می ترسند و در همین راستا به ایجاد تفرقه و آشوب در کشورهای منطقه می پردازند تا به هر شکل ممکن مانع از قدرت گرفتن مقاومت در منطقه شوند.

دبیرکل حزب الله در ادامه سخنان خود به دومین سالگرد انقلاب بحرین اشاره کرد و گفت: ما از مقاومت، پایداری و مردمی بودن مقاومت بحرین و ملت زجر کشیده این کشور حمایت می کنیم و امیدواریم این ملت که همواره از مقاومت و فلسطین حمایت کرده اند به حقوق خود دست بیایند و از ستم رهایی یابند.

سید حسن نصرالله درخصوص تهدیدهای مطرح شده از سوی اسرائیل علیه لبنان نیز گفت: مدتی است که رسانه های داخلی کشورهای عربی و لبنانی و نیز مسئولان لبنانی و عربی رو به انتشار اخباری آورده اند مبنی بر اینکه اسرائیل می خواهد به لبنان حمله کند و سعی در هراس افکنی در لبنان و در بین مقاومت دارند. متاسفانه این مساله بیشتر از آنچه که صحت داشته باشد و از سوی اسرائیل مطرح شود، از سوی لبنانی ها و عرب ها و رسانه های آن ها مطرح می شود. آن ها با پرداختن به حادثه انفجار در بلغارستان و اتهام های مطرح شده علیه حزب الله مبنی بر دخالت حزب الله در آن این هراس را می خواهند ایجاد کنند که اسرائیل به بهانه این اقدام به لبنان حمله می کند اما باید گفت اسرائیل برای حمله به لبنان نیاز به بهانه ندارد و دنبال بهانه نیز نمی گردد و اگر احساس کند که می تواند به لبنان حمله کند این کار را انجام می دهد.

وی افزود: اکنون نمی خواهم به جزئیات مساله انفجار بلغارستان و اتهام های مطرح شده در این خصوص بپردازم بلکه این مساله باید با آرامش و به شکلی کار شناسی بررسی شود. آن ها بدون هیچ سندی به حزب الله تهمت زدند و بر پایه همین تهمت های خود حزب الله را محکوم کردند و پا را فرا تر گذاشتند. برخی ها نیز تلاش کردند با استفاده از آن حزب الله را در فهرست تروریستی اروپا بگنجانند. چیزی که این وسط باعث تاسف است که این است که برخی ها در لبنان خواهان محکوم شدن حزب الله هستند و اینکه اسرائیل به لبنان حمله کند.

سید حسن نصرالله ادامه داد: در همان ساعات اولیه انفجار بلغارستان، نتانیاهو حزب الله را متهم کرد، در انفجارهای دیگری نیز که علیه منافع اسرائیل در سایر نقاط جهان از جمله هند، مالزی و اماکن دیگر رخ داد اسرائیل باز هم حزب الله را متهم می دانست. اسرائیل با اینگونه بهانه ها به لبنان حمله نمی کند. اسرائیل با مانورهایی که انجام می دهد و سخنانی که فرماندهان جنگی آن ها می گویند مشخص است که خود را برای جنگی تمام عیار آماده می کند و اگر در این خصوص آماده باشد به مقاومت حمله می کند، آن ها هم اکنون در حال بررسی این هستند که آیا اگر به لبنان حمله کنند پیروز می شوند و یا همانند دفعات گذشته شکست خواهند خورد. لبنان کشوری نیست که بتوان آن را دستکم گرفت. مقاومت در لبنان اکنون بسیار قدرت گرفته و نیاز به هیچ کس در جنگ آتی خود با اسرائیل ندارد.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: برخی ها گمان می کنند چون سوریه به مشکل داخلی دچار شده و دیگر نمی تواند به حزب الله کمک کند و یا مسیری برای دادن سلاح به حزب الله باشد، مقاومت اکنون در موضع ضعف قرار گرفته و می توان به آن حمله کرد، اما من همین جا با صراحت تاکید می کنم کسانی که اینگونه می پندارند در اشتباه هستند. ما امروز در لبنان هر آنچه را که برای جنگ آینده خود با دشمن اشغالگر اسرائیلی نیاز داشته باشیم در لبنان فراهم کرده ایم و نیازی به ایران و سوریه در این جنگ نداریم.

کلید واژه ها: مقاومت لبنان حزب الله اسرائیل فلسطین مقاومت در شهید به لبنان دشمن به لبنان حمله لبنان حمله سوریه می کنیم الله را حزب الله را شهیدی از مقاومت در راه پیروزی


نظر شما :