اظهارات جنجالی بلر علیه اسلام و مسلمانان

۱۴ خرداد ۱۳۹۲ | ۰۳:۵۹ کد : ۱۹۱۶۹۹۵ سرخط اخبار
تونی بلر که به همراه جورج بوش دو جنگ بزرگ در سرزمینهای اسلامی را فرماندهی کرد در تازه ترین اظهارات خویش با طرح اتهاماتی علیه دین اسلام ،خشم محافل اسلامی انگلیس و اروپا را برانگیخت.
 
به گزارش شبکه ایران تونی بلر در اظهار نظر جنجالی خود مدعی شد که  افراطی گری ناشی از این است که "در دین اسلام مشکلی وجود دارد!"
 
اظهارات افراطی بلر در حالی مطرح شد که بعد از حمله یک رنگین پوست به سرباز انگلیسی که گفته شده به تلافی دخالت لندن در جنگ سوریه صورت گرفته،موج تازه ای از اسلام هراسی در این کشور به راه افتاده است
 
به گزارش گروه بین الملل شبکه ایران به نقل از رسانه های لندن،اتهام زنی جدید نخست وزیر پیشین انگلیس امروز با واکنش شدید محافل اسلامی و نیز برخی نمایندگان پارلمان این کشور مواجه شده است
 
طبق گزارش  روزنامه دیلی میل، تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس در مطلبی که در این روزنامه منتشر کرد از دولت های کشورها خواست صادق باشند و بپذیرند که مشکل افراطگری گسترده تر از آن است که می پندارند.
 
وی در نوشته ادعا کرد: این مشکل مربوط به پیروان یک ایدئولوژی است که یک اختلال در داخل اسلام محسوب می شود.
 
بلر که نماینده کمیته چهارجانبه صلح در خاورمیانه است ، در ادامه می نویسد: باید این مساله را بگذاریم روی میز و درباره آن صادق باشیم. البته افراطگران مسیحی، یهودی، بودایی و هندو نیز وجود دارند، اما من نگران هستم که این اختلال منحصر به چند افراطگرا نیست. در بطن آن یک دیدگاه درباره مذهب و درباره تعامل میان مذهب و سیاست وجود دارد که با جوامع لیبرال، روشنفکر و تکثرگرا سازگار نیست.
 
وی افزود: در انتهای این طیف، تروریست ها هستند، اما این جهان بینی عمیق تر و گسترده تر از آن چیزی است که پذیرش آن برای ما راحت باشد. روی هم رفته ما چنین مساله ای را نمی پذیریم.
 
این اظهارات در حالی از سوی تونی بلر مطرح می شود که دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس قرار است فردا (دوشنبه) در مقابل نمایندگان مجلس عوام انگلیس درباره حادثه «وولویچ» که در آن یک سرباز انگلیسی هدف فرد مسلحی قرار گرفت و کشته شد، سخنرانی کند.
 
انتظار می رود کامرون در کنفرانس خود درباره سوریه نیز سخنرانی کند.کامرون در اولین اظهارات خویش گفت برخی رفتارهای افراطی توسط مهاجران مسلمان ربطی به اسلام ندارد.
 
تونی بلر در مقاله خود در رابطه با اوضاع سوریه هشدار داد و گفت: ما اکنون در آغاز این تراژدی قرار داریم. سوریه در وضعیتی قرار دارد که با شتاب به سوی فروپاشی پیش می رود.
 
این در حالی است که منتقدان تونی بلر معتقدند وی با کشاندن انگلیس به جنگ عراق، به افزایش حمایت از افراطگران در جهان کمک کرده است.
 
تونی بلر در ادامه گفت: بشار اسد در حال نابود کردن جوامعی است که با حکومت او خصومت دارند. آرزوی بزرگ غرب این است که خارج از بحران سوریه بماند.
 
با وجود این تونی بلر این آرزوی غرب را «کاملا درک نشدنی» توصیف کرد.

کلید واژه ها: تونی بلر سوریه


نظر شما :