پیام غیر مستقیم امریکا به ایران با آزمایش بمب جدید

۱۸ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۴ کد : ۱۹۱۷۱۱۴ سرخط اخبار
امریکا برای اطمینان بخشی به هم پیمانانش درباره جدی بودن گزینه احتمال حمله نظامی علیه ایران، به آزمایش بمب های به وزن 13 تن روی آورد.

به گزارش عصر ایران، یک روزنامه اسرائیلی نوشت که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به تازگی آزمایش های زنجیره ای موفقیت آمیزی را برای نابودی  تاسیسات هسته ای ایمن و مصون سازی شده در عمق دهها متری زمین انجام داده است.

روزنامه یعدیعوت آحارونت نوشت که این آزمایش های پنتاگون، پیامی به ایران و تهدیدی در زمینه هدف قرار دادن تاسیسات هسته ای این کشور است.

بنابراین گزارش، آزمایش های اخیر آمریکا شامل شلیک تعدادی از بمب های هوشمند بزرگ و پیشرفته از نوع بمب های سنگرشکن "جی بی یو - 57 بی" بود که توانستند تاسیسات مصون سازی شده در عمق زمین را مورد هدف قرار بدهند و خرابی و آسیب بسیاری به جای بگذارند.

بمب های "جی بی یو - 57 بی"  توسط جنگنده هایی از نوع "بی -2" حمل می شوند و می توانند لایه های زمین و سیمان و لایه های حفاظتی تاسیسات در عمق زمین را با سرعتی معادل دو برابر سرعت صوت و با دقت بالا، بشکنند.

این بمب 13 تن وزن و قیمتی معادل 3.5 میلیون دلار دارد. هزینه ساخت این بمب نیز نیم میلیارد دلار بوده است.

یدیعوت آحارونت اضافه کرد: وزارت دفاع آمریکا به تعدادی از کشورهای دوست، نتایج این آزمایش ها را اطلاع داده است. این اقدام باعث شد این کشورها درباره قدرت آمریکا برای انجام عملیات نظامی محدود و سریع برای نابودی تاسیسات هسته ای ایران احساس اطمینان کنند.

هدف از این آزمایش ها، ارسال پیام به این کشورها بود که آمریکا در برابر گزینه حمله نظامی به ایران در صورت نیاز و بروز شرایط لازم، جدی است.

مقامات نظامی آمریکا به همتایان خود در خاورمیانه نیز گفته  اند که کاهش بودجه بخش های مختلف دولت واشنگتن شامل آمادگی های دولت آمریکا برای احتمال حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران نمی شود.

کلید واژه ها: آمریکا آزمایش بمب تاسیسات هسته ای


نظر شما :