ادعای نتانیاهو درباره ایران

۲۰ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۷:۳۴ کد : ۱۹۱۷۲۱۳ سرخط اخبار

 در پی انتشار اخباری در خصوص کمک آمریکا به کشورهای منطقه برای مقابله با آنچه تهدید سایبری ایران می خواند، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد که ایران و متحدین فلسطینی و لبنانی اش حملات سایبری بی وقفه ای را علیه سیستم های کامپیوتری این رژیم انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز با اشاره به این خبر افزود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جزییات تعداد حملاتی که مدعی است توسط ایران و متحدینش انجام می شود، اشاره ای نکرد اما در عین حال مدعی شد که سایت های آب، برق و بانکی این رژیم نیز تحت این تهدید قرار دارند.

وی در کنفرانسی درباره جنگ افزار سایبری در تل آویو ادعا کرد: در ماه های گذشته ما افزایش قابل توجهی را در دامنه حملات علیه اسرییل توسط ایران شناسایی کرده ایم. این حملات مستقیما توسط ایران و از طریق واسطه هایش انجام می گیرد.

نتانیاهو در ادامه این ادعا افزود: با وجود حملات بدون توقف علیه ما، شما فقط درباره تعدادی از آنها می شنوید زیرا ما بیشتر آنها را خنثی کرده ایم.

نتانیاهو در سال 2011 هیات مدیره ملی سایبری را با مسوولیت حمایت از سیستم های کامپیوتری این رژیم در برابر اختلالات راه اندازی کرد.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که بنا بر این گزارش، باور بر این است که رژیم صهیونیستی و آمریکا در پس حملات سایبری علیه برنامه هسته یی ایران در سال های اخیر قرار داشته اند.

در عین حال دولت آمریکا که "ایران هراسی" را بهانه ای برای فروش تسلیحات خود به کشورهای منطقه با انعقاد قراردادهای چند میلیارد دلاری کرده است، این بار قصد دارد در فضای سایبر این سیاست را ادامه دهد و سخت افزار و نرم افزارهای امنیت سایبر خود را در منطقه به فروش برساند و بنا بر گزارش روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات عالی رتبه آمریکایی، دولت اوباما کمک به متحدانش در خاورمیانه را برای تقویت دفاع شان در برابر آن چه زرادخانه تسلیحات سایبری رو به رشد ایران می خواند، آغاز کرده است.

بنابراین گزارش مقامات آمریکایی مشخص نکرده اند که کدام کشورها در این خصوص برای مقابله با توانایی های کامپیوتری ایران درخواست کمک کرده اند اما به گفته برخی مقامات این فهرست شامل کشورهایی است که به ادعای آن ها در دنبال کردن نقل و انتقال تسلیحات و ردگیری آن ها در بنادر و ارایه اطلاعات به آمریکا درباره اقدامات ایران فعال تر بوده اند.

بنابراین گزارش سه کشور فعال در این حوزه شامل عربستان، امارات و بحرین است.

این گزارش حاکی است دستورالعملی که روز جمعه به امضای رییس جمهور آمریکا رسید تاکید می کند که دولت اوباما چطور برای آماده کردن خود و متحدانش تلاش می کند. بنابر اخبار افشا شده در این باره دولت اوباما یک عملیات بزرگ نظارت اینترنتی را به اجرا در آورده است.

این دستورالعمل شامل اعلام این موضوع است که آمریکا حق "اقدام پیش دستانه" علیه تهدیدهای بالقوه را برای خود محفوظ می داند.

پنتاگون این بار پیشنهاداتی برای تامین سخت افزار و نرم افزارهای پیشرفته برای دفاع شبکه کامپیوتری که می تواند در سراسر خلیج فارس به فروش برسد را تدوین کرده است. برنامه های آموزشی مربوطه شامل آموزش امنیت کامپیوتر، نیروهای نظامی و همکاری با شرکت های خصوصی است.

کلید واژه ها: سایبری آمریکا حملات کامپیوتری


نظر شما :