اوج گیری جنگ سایبری میان چین و امریکا

۲۶ اسفند ۱۳۹۱ | ۰۲:۲۲ کد : ۱۹۱۴۰۱۷ سرخط اخبار

 

شبکه تلویزیونی یورونیوز روز جمعه گزارش دادجنگ سایبری میان آمریکا و چین به اوج خود رسیده است تا جایی که بسیاری از کارشناسان این موضوع را تهدیدی جدید برای امنیت واشنگتن می دانند.
 
به گزارش ایرنا در این گزارش آمده است این روزها خطر حملات سایبری به آمریکا به موضوعی مهمتر ازحملات تروریستی به این کشور تبدیل شده است و کاخ سفید و نمایندگان مجلس درباره قانونی بحث می کنند که دفاع آمریکا را در برابر حملات فزاینده سایبری تشدید خواهد کرد.
 
ماه گذشته یک عضو شرکت آمریکایی امنیت اینترنتی اعلام کرد که ارتش چین صدها یا شاید هزاران راهزن اینترنتی را تحت کنترل دارد که این موضوع می تواند هشداری جدی برای امنیت آمریکا باشد.
 
البته این گزارش با خشم و واکنش تند مقامات پکن روبرو شد و آن را بی اساس خواندند.
 
باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در یکی از آخرین سخنرانی هایش ادعا کرد برخی کشورهای خارجی اسناد محرمانه ایالات متحده را از طریق حمله سایبری به سرقت برده اند. گرچه اوباما در این سخنرانی صریح خود نامی از چین نبرد اما گزارش نهادهای امنیتی آمریکا نشان می دهد که چین در پشت تمام این حملات سایبری قرار دارد.
 
بر اساس این گزارش ها، حملات سایبری از طریق رایانه های دولتی چین انجام می شود اما این درحالی است که چینی ها مدعی اند که رایانه های دولتی شان به طور مرتب مورد حملات و سرقت های سایبری آمریکایی ها قرار می گیرند.
 
از این روی، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی معتقدند که جنگ سایبری میان آمریکا و چین آغاز شده که به مراتب خطرناک تر از جنگ های متعارف است.
 
یکی از کارشناسان مسائل امنیتی و سایبری آمریکا می گوید: حملات سایبری و سرقت های اطلاعاتی بسیار شایع است و در این میان اسناد و مدارک محرمانه آمریکا بیشتر از سایر کشورها مورد حمله چینی ها قرار می گیرند.
 
ژنرال مایکل هایدن رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) در این باره می گویدآمریکا نیز حملات سایبری و اطلاعاتی دردستور کار خود دارد اما واشنگتن این کار را برای آزادی بیشتر شهروندانش انجام می دهد. 
 
هایدن معقتد است آمریکا برخلاف چین از این حملات برای کسب درآمد بیشتر شهروندان بهره نمی برد.
 
یورونیوز افزودهیچکدام از مقامات دولتی آمریکا هنوز نسبت به واکنش های احتمالی دولت آمریکا دربرابر اقدامات سایبری چین اظهار نظری نکرده اند. در محافل خصوصی برخی خواهان اقدامات جدی ضدچین هستند اما تاکنون موضع خاصی در این باره اتخاذ نشده است.
 
پیشتر هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه پیشین آمریکا در اظهارتی در این خصوص گفته بودچگونه شخصی می تواند به بانکدار خود هشدار بدهد.
 
بدون شک این سخنان کلینتون کنایه به وام های کلانی است که پکن به واشنگتن داده و به همین علت است که محکوم کردن این کشورکمونیستی برای کاخ سفید کار ساده ای نیست.

کلید واژه ها: آمریکا سایبری چین حملات حملات سایبری


نظر شما :