تقدیر کامرون از اوباما

سپاس که بشار را متهم کردید آقای رئیس جمهور!

۲۴ خرداد ۱۳۹۲ | ۲۱:۲۷ کد : ۱۹۱۷۳۴۰ سرخط اخبار

 نخست وزیر انگلیس، تحلیل «رک و بی پرده» دولت واشنگتن را در متهم کردن نیروهای دولتی سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی علیه مخالفان سوری مورد تحسین قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس ادعای آمریکا را در مورد استفاده دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از سلاح شیمیایی علیه مخالفان این کشور مورد تایید قرار داد و ارزیابی های صریح دولت واشنگتن در این مورد را تحسین کرد.

کامرون در جریان مصاحبه با روزنامه گاردین پس از اعلام کاخ سفید در مورد یافتن شواهدی از استفاده گاز اعصاب سارین در سوریه، دولت واشنگتن را به خاطر جزئیات مربوط به این مساله که سوالات زیادی را در مورد چگونگی رویارویی با اسد در بر دارد، مورد تحسین قرار داد.

دولت آمریکا پس از اعلام این خبر گفت که به مخالفان سوری سلاح ارسال می کند. با این حال ارسال سلاح را به بازبینی کامل این مسئله موکول کرد. برخی از دیپلمات های آمریکایی نیز اعلام کرده اند، واشنگتن ایجاد منطقه پرواز ممنوع را در مرز اردن و سوریه بررسی می کند.

نخست وزیر انگلیس در حالی که پیش از کنفرانس گروه هشت در ایرلند شمالی با گاردین مصاحبه می کرد، حمایت خود را از آمریکا اعلام داشت و گفت: ما در این مورد با آمریکا به تبادل اطلاعات می پردازیم. من در دیدار اخیرم با اوباما این مساله را مورد بحث گذاشتم.

وی افزود: آژانس های اطلاعاتی ما به تبادل اطلاعات و داده ها پرداخته اند. ما نیز دیدگاه های خود را در این مورد و افزایش سطح اطلاعاتی در مورد استفاده از سلاح های شیمیایی دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به اشتراک گذاشتیم. البته هنوز شواهد مستدلی در مورد اینکه مخالفان دولت اسد از سلاح شیمیایی استفاده کرده باشند در اختیار نداریم.

نخست وزیر انگلیس در ادامه گفت: من تحلیل رک و بی پرده مقام های آمریکایی را در مورد استفاده اسد از سلاح شیمیایی تحسین می کنم و از آن حمایت می کنم. سوالی که هم اکنون مطرح می شود این است که ما امروز چگونه باید با رهبری که از سلاح شیمیایی علیه مردم خودش استفاده می کند، مقابله کنیم.

کلید واژه ها: واشنگتن


نظر شما :