سفیر آلمان: هیچ ملتی در دنیا مانند ملت ایران نیست

۲۷ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۵:۳۶ کد : ۱۹۱۷۴۴۹ سرخط اخبار

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در دیدار با سفیر آلمان در تهران انتخابات ۲۴ خرداد ماه را تبلور خواست مردم و تحقق دموکراسی در ایران خواند و افزود: حضور مردم ایران در انتخابات روز جمعه نمایش بلوغ تمدن ایرانی اسلامی بود.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، برند اربل سفیر آلمان در تهران، روز گذشته با کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در محل این مرکز دیدار و گفت وگو کرد.

کاظم جلالی در این دیدار با تشریح ساختار مرکز پژوهش های مجلس، گفت: به دنبال این هستیم تا با مراکز پژوهشی حکومتی و پارلمانی آلمان و کشورهای اروپایی ارتباط برقرار کنیم و از تجربیات این مراکز پژوهشی در حوزه پژوهش پارلمانی و حکومتی استفاده کرده و تجربیات خود را در اختیار این مراکز قرار دهیم.

وی همکاری های پژوهشی را در گسترش مناسبات دو جانبه ایران و آلمان موثر خواند و افزود: دیپلماسی علمی، پژوهشی و فرهنگی عرصه خوبی برای همکاری دوجانبه است که می توان در این زمینه فعالیت ها به طور مستمر ادامه داشته باشد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای ایران در روز جمعه ( 24 خرداد ماه)، تصریح کرد: انتخابات 24 خرداد تبلور خواست مردم و تحقق دموکراسی در ایران بود.

جلالی تاکید کرد: در ایران مشارکت و حضور مردم در انتخابات بالاست و در انتخابات روز جمعه هم مشاهده کردیم که بیش از 70 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند.

وی ادامه داد: مردم ایران با حضور خود در انتخابات روز جمعه بلوغ تمدن ایرانی – اسلامی را به نمایش گذاشتند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس یادآور شد: برخی فکر می کردند مردم ایران به دلیل تحریم ها و مشکلات در انتخابات شرکت نمی کنند اما برعکس این پیش بینی ها، مردم ایران با اشتیاق فراوان به طور گسترده تری در انتخابات شرکت کردند.

برند اربل نیز طی سخنانی در این دیدار، حضور در ایران را بهترین دوران خدمت خود خواند و گفت: تصویری که مطبوعات و رسانه های دنیا از ایران منعکس می کنند با تصویری که در ایران وجود دارد، متفاوت است و من تلاش می کنم تا تصویری واقعی از ایران را به دنیا منتقل کنم.

سفیر آلمان در تهران تصریح کرد: بدون استثنا با هر شخصی که در ایران برخورد داشتم، برخوردی مثبت و خوشحال کننده بود و از همین رو می توانم بگویم که هیچ ملتی در دنیا مانند ملت ایران به ویژه در زمینه مهمان نوازی نیست.

وی با اشاره به انتخابات روز جمعه ایران تاکید کرد: جمعه برای ایران روز خوبی بود و تحولی انجام شد که انتظار آن را نداشتیم و شادی مردم هم پس از انتخابات بسیار زیبا بود.

برند اربل انتخابات روز جمعه را برای هویت ملی ایران عالی خواند و یادآور شد: محتوای سیاست مهم نیست بلکه مهم تر از آن پردازش سیاست است.

وی ادامه داد: امیدوارم انتخابات اخیر به گسترش روابط ایران با سایر کشورها کمک کند.

سفیر آلمان در تهران گفت: انتخابات روز جمعه نشان داد که دولت و مردم در کنار یکدیگر و به طور مشتاقانه در انتخابات حاضر شده اند، که این بیانگر بلوغ فکری ملت ایران است.

کلید واژه ها: آلمان


نظر شما :