لاوروف: مسکو به تحویل اس‌ 300 به سوریه متعهد است

۳۰ خرداد ۱۳۹۲ | ۲۱:۳۹ کد : ۱۹۱۷۶۲۷ سرخط اخبار

وزیر خارجه روسیه بار دیگر به پایبندی مسکو به تحویل سامانه های اس 300 به سوریه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز پنج شنبه بار دیگر تاکید کرد مسکو به تکمیل قرارداد فروش سامانه های پدافند هوایی اس-300 به سوریه، متعهد است.

لاوروف در مصاحبه با تلویزیون محلی «روسیه 24» گفت: ما به همه قراردادهایمان احترام می گذاریم و تعهدات این قراردادها را محترم می شماریم. البته تا الان قراردادها به صورت کامل اجرا نشده و تحویل انجام نگرفته است.

ماه گذشته بود که روسیه اعلام کرده قصد دارد سامانه های اس-300 را به سوریه انتقال دهد. مسکو اعلام کرده فروش این سامانه ها به سوریه بر اساس قراردادی انجام می شود که مدت ها قبل بسته شده است.

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه امروز خود همچنین گفت مسکو با هرگونه درخواستی که برای کناره گیری دولت سوریه در نشست آتی ژنو مطرح شود، مخالفت می کند. وی گفت چنین درخواست هایی «مواجهه کشورهای بی نام منطقه خلیج با ما و آمریکایی ها است».

لاوروف در این مصاحبه بار دیگر از طرف غربی به دلیل ناتوانی در متقاعد کردن مخالفان دولت سوریه به شرکت در اجلاس ژنو انتقاد کرد و گفت همین امر موجب تاخیر در برگزاری نشست ژنو شده است.

وی همچنین با طرح ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه مخالفت کرد. لاوروف از ارسال سلاح به سوریه نیز انتقاد کرد و گفت این تسلیحات به دست گروه هایی چون «جبهه النصره» افتاده است.

کلید واژه ها: سوریه سامانه مسکو روسیه


نظر شما :