رهبران حماس به آمریکا نزدیک می شوند؟

۳۱ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۷:۱۹ کد : ۱۹۱۷۶۴۴ سرخط اخبار

برخی منابع آگاه دیپلماتیک گزارش دادند که جنبش حماس به اعلام موضع سیاسی و میانه رو که زمینه را برای مشارکت فعال در روند سازش بین فلسطینیان و اسرائیل مهیا سازد، نزدیک شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، هفته نامه فلسطینی المنار به نقل از برخی منابع آگاه دیپلماتیک نوشت که تعدادی از طرف های اروپایی و محافل آمریکایی گفتند که مشارکت حماس در کنار تشکیلات خودگردان فلسطین، در تلاش های مربوط به تحقق سازش از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر اساس این گزارش برخی از طرح های توسعه اقتصادی در صحنه فلسطین که تیم های آمریکایی از آن سخن می گویند، مرتبط با نوار غزه است بویژه طرح های مربوط به اکتشاف گاز در سواحل نوار غزه که «تونی بلر» فرستاده کمیته چهارجانبه نیز به شدت برای پیشبرد آن تلاش می کند.

بر پایه این گزارش جنبش حماس به اعلام موضع سیاسی میانه رو نزدیک شده است و در همین راستا حماس اخیرا دیدارهای خود با مقامات دیپلماتیک اروپایی و آمریکایی در پایتخت های کشورهای منطقه را افزایش داده است و در این دیدارها رهبران عالی رتبه این جنبش از جمله «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی و «اسامه حمدان» مسئول روابط خارجی حضور داشتند.

این منابع در ادامه مدعی شدند که در همین راستا قاهره میزبان دیدار محرمانه «موسی ابومرزوق» یکی از رهبران حماس و سفرای چند کشور غربی از جمله آمریکا بود.

کلید واژه ها: حماس


نظر شما :