لاوروف: 1+5 بعد از تحلیف روحانی به ایران پیشنهاد می‌دهد

۰۱ تیر ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۹۱۷۶۷۹ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که دور بعدی مذاکرات گروه «1+5» و ایران باید بلافاصله بعد از مراسم تحلیف رئیس جمهوری منتخب ایران برگزار شده و نباید اجازه داد تا تاخیری در این مسئله پیش آید.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که گروه کشورهای «1+5» که در حال مذاکره با ایران در خصوص برنامه هسته ای این کشور هستند، بلافاصله بعد از مراسم تحلیف «حسن روحانی» رئیس جمهوری منتخب ایران پیشنهاد برگزاری دور بعدی مذاکرات را به مقامات تهران مطرح خواهند کرد.

لاوروف روز جمعه در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس و بلومبرگ در این رابطه گفت: اعلام آمادگی ایران برای بررسی امکان توقف غنی سازی اورانیوم تا 20 درصد مدت ها قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی صورت گرفته بود. و گروه 1+5 قصد دارد تا بلافاصله بعد از آغاز به کار دولت جدید آقای روحانی، پیشنهاد برگزاری دور جدید مذاکرات را به منظور بررسی مسائل مطرح سازد.

مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید ایران در دو مرحله و در تاریخ سوم و پنجم ماه آگوست (12 و 14 مرداد) برگزار خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه روز پنج شنبه نیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «راسیا-24» با تاکید بر لزوم هرچه سریعتر برگزاری دور بعدی مذاکرات گروه 1+5 با ایران گفته بود: ما امیدواریم که این موضوع (حل و فصل مسئله هسته ای ایران) به تعویق نیفتد. ما خواستار آن هستیم که در زمانی هر چه زودتر بعد از آغاز به کار رئیس جمهوری جدید ایران دور بعدی مذاکرات طرفین برگزار شود.

کلید واژه ها: مذاکرات


نظر شما :