پایان رویای نتانیاهو برای حمله به ایران

۱۹ تیر ۱۳۹۲ | ۱۷:۳۳ کد : ۱۹۱۸۴۰۵ سرخط اخبار

یک تحلیگر روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی تاکید کرده است که ماموریت نتانیاهو مبنی بر حمله نظامی به ایران غیرممکن است.
به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه صهونیستی هاآرتص در گزارشی به قلم «سفی راچلفسکی» نوشت: روشن است که ماموریت مادام العمر بنیامین نتانیاهو، مبنی بر نجات اسرائیل با حمله به ایران به ماموریتی امکان ناپذیر تبدیل شده است و به پایان رسیده است.

بنابراین گزارش، بیشتر اسرائیلی ها هم از این مساله تعجب نمی کنند چرا که اکثر آنها باور نداشتند که چنین حمله ای انجام می شود. با این حال هیچ کدام از آنها نمی دانستند که نتانیاهو تا چه حد مشتاق به این حمله است. حمله به ایران تنها یک بلوف نبود بلکه تمایلی است که هنوز وجود دارد و نتانیاهو بیشترین وقت خود را به آن اختصاص می دهد و تصمیمات خود را برمبنای آن استوار می کند. اما این خواست نتانیاهو دیگر قابل تحقق نیست.

در بخش دیگری از این گزارش تصریح شده است که مساله فعلی بر سر انتخاب بین حمله به ایران یا دست یابی ایران به سلاح هسته ای نیست بلکه مساله انتخاب بین یک حمله نظامی منجر به تشدید تنش ها و یا روشی متشکل از فشار بیشتر به همراه گفتگو است.

بنابراین گزارش، در شرایط فعلی نه تنها تهدیدی جدی علیه اسرائیل وجود ندارد که توجیه گر جنگ باشد، بلکه توان لازم نیز در اسرائیل برای دور کردن چنین تهدیدی نیست و اگر هم تهدیدی هست، «توهم» است.

کلید واژه ها: نتانیاهو


نظر شما :