تهدیدات نتانیاهو علیه ایران جدی نیست

۲۶ تیر ۱۳۹۲ | ۱۸:۰۶ کد : ۱۹۱۸۶۸۵ سرخط اخبار

 یک روزنامه اسرائیلی نوشت: علیرغم اظهارات همیشگی نتانیاهو در مورد حمله به تاسیسات هسته ای ایران اما واقعیت این است که گزینه حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران دیگر مطرح نیست.

به گزارش "ایران دیپلماتیک"، در واکنش به تهدیدات اخیر نتانیاهو درباره حمله نظامی به ایران؛ روزنامه اسرائیلی "معاریو" در گزارشی به نقل از یک مقام سیاسی اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد: رهبران نظامی و سیاسی اسرائیل در مورد اجرای طرحی مثل حمله به ایران به اندازه کافی جدی نیستند.

وی اضافه کرد: ارتش اسرائیل طرحی که بر اساس آن بتواند به برنامه هسته ای ایران ضربه بزند؛ در اختیار ندارد.

این مقام اسرائیلی همچنین در مورد تهدیدات نتانیاهو درباره حمله به تاسیسات هسته ای ایران خطاب به وی گفت: اگر میخواهی شلیک کنی، شلیک کن، حرف نزن.

وی این جمله را با اقتباس از فیلم مشهور آمریکایی "خوب، بد، زشت" مطرح کرد.

اظهارات جدید نتانیاهو با سخنانی قبلی وی نیز در تناقض هستند. نتانیاهو قبل از این در جلسه کابینه اش گفته بود: تشدید تحریم های اقتصادی علیه ایران و قراردادن یک گزینه نظامی مطمئن پیش روی ایران بسیار مهم هستند.

وی همچنین در این اظهارات خواستار توقف غنی سازی اورانیوم، خروج اورانیوم غنی سازی شده از ایران و سایت غنی سازی فردو شده بود.

نتانیاهو در مصاحبه ای با شبکه " سی بی اس" آمریکا گفته بود: ایران در حال نزدیک شدن به ساخت بمب هسته ای است. من منتظر نمی مانم که دیر شود و فرصت از دست برود. ما با آمریکا اختلاف ساعت داریم و به ایران بیشتر از آمریکا نزدیک هستیم و ممکن است بیشتر ضرر ببینیم. بنابراین لازم است قبل از اینکه آمریکا خواستار مقابله با چگونگی توقف برنامه هسته ای ایران شود ما خواستار این کار شویم.

نتانیاهو بارها تهدیداتی علیه برنامه هسته ای ایران و حمله نظامی به تاسیسات هسته ای آن مطرح کرده است اما امریکا تاکنون درباره گزینه نظامی علیه ایران واکنش مثبت و تاییدآمیزی ارائه نکرده است.

کلید واژه ها: نتانیاهو


نظر شما :