جان‌کری:به‌ شورشیان‌ سوری‌ سلاح‌ میدهیم

۲۸ تیر ۱۳۹۲ | ۱۸:۵۲ کد : ۱۹۱۸۷۶۶ سرخط اخبار

وزیر خارجه آمریکا در بازدید از اردوگاه الزعتی در اردن اعلام کرد که بخشی از کمک های آمریکا به شورشیان سوری شامل تسهیل دسترسی آنها به سلاح است.

تسنیم به نقل از آسوشیتد پرس نوشت: جان کری، وزیر خارجه آمریکا، امروز (پنج شنبه) از یک اردوگاه آوارگان سوری دیدار کرده و با چند نفر از پناهنده های جنگ زده که از آنچه سازمان ملل بدترین بحران چند دهه اخیر نامیده است گریخته اند، سخن گفت.

کری در ششمین سفر خود به منطقه خاورمیانه به اردوگاه الزعتری در شمال امان، پایتخت اردن، رفت. این اردوگاه در جنوب مرز سوریه قرار گرفته است. وی را در این بازدید ناصر جوده، وزیر خارجه اردن، همراهی می کرد. 

کری در این بازدید در بخش مدیریتی اردوگاه حضور یافت و از مناطق مسکونی کمپ یعنی جایی که هزاران آواره سوری زندگی مشقت باری را در آنجا سپری می کنند دیدار نکرد. 

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره ایجاد منطقه پرواز ممنوع گفت که تمام گزینه های بررسی می شوند اما ایجاد منطقه پرواز ممنوع مسأله ساده ای نیست. وی گفت: "ما سعی داریم به روش های مختلف، شامل کمک به شورشیان مخالف سوری برای دستیابی به سلاح، یاری رسانیم." 

این اردوگاه در حدود 105 هزار نفر را در خود جای داده و بدین ترتیب تبدیل به چهارمین شهر بزرگ اردن شده است. این کشور هم اکنون میزبان 600 هزار پناهنده سوری است. 

ترکیه و لبنان نیز هم اکنون میزبان صدها هزار پناهنده سوری هستند.


نظر شما :