خشم اوباما دامان پوتین را می گیرد

۲۹ تیر ۱۳۹۲ | ۰۰:۵۵ کد : ۱۹۱۸۷۷۵ سرخط اخبار

کاخ سفید در نظر دارد تا لغو نشست سران روسیه و آمریکا را که قرار بود پاییز آتی برگزار شود، بررسی کند؛ اقدامی که تشدید کننده تنش موجود میان دو رهبر است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاخ سفید در حالی مشغول بازبینی این مساله است که مسکو قصد دارد اعطای پناهندگی موقت به ادوارد اسنودن آمریکایی متهم به افشای اطلاعات درخصوص برنامه های جاسوسی فوق محرمانه آمریکا را بررسی کند.


 برخی مقامات بر این باورند که لغو این مذاکرات دو جانبه ممکن است اقدامی تلافی جویانه در پی سایر زمینه های مخالفت آمریکا با روسیه مانند حمایت مداوم مسکو از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه باشد.


 به رغم آنچه درخصوص اسنودن روی داده است، کاخ سفید اعلام کرده است که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در یک نشست بین المللی در سنت پترزبورگ روسیه شرکت خواهد کرد.


 در همین زمینه جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: رئیس جمهوری قصد دارد برای شرکت در نشست گروه 20 به روسیه سفر کند. من هیچ خبر دیگری فراتر از آنچه که پیش از این در خصوص سفر رئیس جمهوری به روسیه در پاییز گفته ایم در دست ندارم که اعلام کنم.

 از سوی دیگر اندرو کوچینز، رئیس برنامه روسیه در مرکز مطالعات استراتژیک بین المللی اعلام کرد که تهدید واشنگتن به لغو این سفر می تواند اهرم فشاری بر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه باشد که مایل است از هر گونه شرمزدگی در صحنه جهانی اجتناب کند.


 وی افزود: هنگامی که تمرکز جهان بر او (پوتین) و روسیه است، او نمی خواهد که این تمرکز مسایل منفی بسیاری را افشا کند که ممکن است منحرف کننده باشند.


نظر شما :