السیسی می‌تواند در انتخابات شرکت کند

۲۹ تیر ۱۳۹۲ | ۰۴:۰۰ کد : ۱۹۱۸۷۸۰ سرخط اخبار

سخنگوی رسمی ارتش مصر اعلام کرد که «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در صورت بازنشسته شدن حق دارد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نماید.

 به گزارش تسنیم، «احمد محمد علی» در مصاحبه با روزنامه «دیلی نیوز» که امروز جمعه منتشر شد، گفت: عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع و تولیدات جنگی سرباز نیروهای مسلح است اما سوال این است چه می شود وقتی وی بازنشسته شده و تصمیم به شرکت در انتخابات بگیرد؟ آیا این از اصول دموکراسی نیست؟ یا اینکه بار دیگر اتهاماتی علیه نهاد نظامی وارد می شود؟!

 وی افزود: نمی توان اتفاقی که در مصر رخ داد به عنوان کودتای نظامی توصیف کرد زیرا رئیس دادگاه قانون اساسی پس از موافقت احزاب سیاسی، قدرت را در کشور بدست گرفت.

 وی تصریح کرد: پس از انتخاب دولت مدنی که فعالیت های سیاسی را انجام می دهد، نهاد نظامی از حیات سیاسی در مصر دوری کرده است و از میلیون ها نفر که به خیابان ها آمده بودند، طرفداری کرد و این بر خلاف آن چیزی است که برخی ها تصور می کنند که موضع نیروهای مسلح جانبداری از گروه های لیبرال به ضرر گروه های اسلامی است که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده بودند.

 سخنگوی ارتش مصر بار دیگر اظهار داشت که به دلیل نابسامانی اوضاع امنیتی در کشور، مرسی را تحت حمایت قرار داده اند زیرا مرسی طرفداران و مخالفانی دارد و بر این اساس باید از صحنه سیاسی کنونی دور نگه داشته شود.

 وی در ادامه تصریح کرد: زمانی که رئیس جمهور سابق تنها به پیروان خود توجه کرده و مصر را به مسلمانان و کافران تقسیم بندی می کرد و به صورت حساب نشده با قضایای امنیت ملی مصر تعامل می کرد، نیروهای مسلح نیز احساس خطر کرد.


نظر شما :