درخواست 7 سال زندان برای مردی که جرمش عکاسی است

۲۹ تیر ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۲ کد : ۱۹۱۸۷۹۵ سرخط اخبار

دادستان استانبول برای "ماتیا کاسیاتوری" عکاس 24 ساله ایتالیایی که در جریان ناآرامی های یک ماه گذشته در میدان تقسیم استانبول بازداشت شده بود، درخواست 7 سال مجازات زندان کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک، برای این عکاس ایتالیایی که به جرم ورود غیر قانونی با گروهی از معترضان به " پارک گزی" میدان تقسیم استانبول دستگیر و سپس با تلاش های وکلا آزاد شده بود، در ادعا نامه دادستان استانبول 7 سال مجازات زندان درخواست شده است.

اتهام این عکاس ایتالیایی که پس از بازداشت موقت به کشورش بازگشته است انجام اعمال مغایر با قانون تجمعات و گردهمایی ها و نیز مقاومت در برابر انجام وظیفه عنوان شده است.
دادستان استانبول با این اتهامات در کیفرخواست خود برای این عکاس ایتالیایی  14 ماه تا 7 سال زندان درخواست کرده است.

این عکاس ایتالیایی که در شهر میلان زندگی می کند در واکنش به خبر صدور کیفرخواست علیه خود گفت که از این خبر شوکه شده است و او تنها به وظیفه خود که عکاسی از صحنه های ناآرامی و تظاهرات بوده عمل کرده است.

کاسیاتوری با اشاره به اینکه کار او عکاسی از صحنه های جنگ و ناآرامی است، اتهامات دادستان ترکیه علیه خود را شوخی و خنده دار دانست و گفت که پیشتر وکلای او به وی گفته اند که اتهامی متوجه او نخواهد شد.

کاسیاتوری در 6 ژوئیه (2 هفته پیش) به همراه 59 نفر دیگر به اتهام ورود غیر قانونی به پارک گزی دستگیر و سپس با حکم دادستان از زندان به طور موقت آزاد شد؛ اما در کیفرخواست دادستان برای او به همراه 20 تن دیگر از معترضان ترکیه تقاضای مجازات زندان شده است.


نظر شما :