حمایت پادشاه اردن از رهبران جدید مصر

۳۰ تیر ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۹ کد : ۱۹۱۸۸۴۸ سرخط اخبار

پادشاه اردن در دیدار با رییس جمهوری موقت مصر، از رهبری جدید این کشور و اراده ملت مصر حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و عدلی منصور، رییس جمهوری موقت مصر در این ملاقات درباره تقویت روابط مصر و اردن و همچنین تحولات اخیر منطقه خاورمیانه گفت وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، خبرگزاری رسمی دولت مصر گزارش داد، پادشاه اردن بر حمایت کشورش از گزینه های ملت مصر و همچنین کمک به مصر برای غلبه بر شرایط کنونی و دستیابی به امنیت و ثبات پایدار در این کشور تأکید کرد.

دیدار دو ساعته ملک عبدالله دوم، نخستین دیدار رسمی رهبر یک کشور از مصر پس از سرنگونی محمد مرسی، رییس جمهوری برکنار شده مصر در سوم ژوئیه به شمار می رود.

پادشاه اردن بر حمایت خود از راهکارهای ملی ملت مصر و یاری به این کشور برای پشت سر گذاشتن شرایطی که در حال حاضر این کشور شاهد آن است تا زمان دستیابی به صلح و امنیت مصر تاکید کرد.

وی بر تلاش تمامی گروه های سیاسی مصر جهت حفظ توافق ملی تاکید کرد.

در این دیدار محمد البرادعی معاون رئیس جمهور موقت در امور بین الملل، حازم ببلاوی نخست وزیر ، عبدالفتاح سیسی معاون اول نخست وزیر و وزیر دفاع، نبیل فهمی وزیر امور خارجه، مصطفی حجازی، مشاور رئیس جمهور مصر در امور استراتژیک حضور داشتند.

در بیانیه دفتر پادشاه اردن آمده است که ملک عبدالله دوم بعد از دیدار دو ساعته به اردن بازگشته است و در این دیدار بر انجام تلاش های دو چندان جهت تقویت روابط دو کشور توافق شده است.

پادشاه اردن در دیدار با منصور به بررسی تحولات خاورمیانه از جمله تلاش ها برای از سرگیری مذاکرات صلح میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها بر اساس راه حل تشکیل دو کشوری پرداخته است.

در بیانیه منتشره از سوی دفتر پادشاه اردن آمده است که دو طرف بر اهمیت تحول مثبتی که اخیرا در خصوص روند صلح خاورمیانه رخ داده، تاکید کردند.

پادشاه اردن و رئیس جمهور موقت مصر بر لزوم دستیابی به راه حل فراگیر برای بحران سوریه به طوری که به رنج روزافزون سوری ها پایان دهد، تاکید کردند.

کلید واژه ها: مصر اردن


نظر شما :