دیدار مخفیانه عباس و پرز

۳۰ تیر ۱۳۹۲ | ۱۷:۳۴ کد : ۱۹۱۸۸۶۴ سرخط اخبار

 روزنامه "ساندی تایمز" در گزارشی نوشت، رئیس رژیم صهیونیستی و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دو ماه پیش به طور محرمانه در امان پایتخت اردن با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، طبق گزارش منتشر شده روزنامه "ساندی تایمز"، دیدار "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی و "محمود عباس"، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان بخشی از تلاش ها در راستای از سرگیری مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و فلسطین محسوب می شد.

گزارش شده است رئیس رژیم صهیونیستی، محمود عباس را متقاعد کرد تا در ازای تشکیل کشور فلسطین این مساله را بپذیرد که شهرک نشینان کرانه باختری و ساکنان یهودی بیت المقدس شرقی بتوانند همچنان در شهرک هایشان بمانند.

امکان دارد که این گزارش به نشست میان این دو که ماه مه سال جاری میلادی در حاشیه نشست "اجلاس جهانی اقتصاد" در امان پایتخت اردن برگزار شد، اشاره کرده باشد.

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارانوت گزارش داد که شیمون پرز با محمود عباس گفت وگو کرد و به وی به دلیل تصمیمش برای بازگشت به میز مذاکرات تبریک گفت. پرز در این گفت وگو گفت: گزینه دیگری به جز صلح نه برای شما و نه برای ما وجود ندارد. شما تصمیمی تاریخی و شجاعانه برای بازگشت به میز مذاکرات گرفته اید. به شک و تردید دل نسپارید و شما درست ترین کار را انجام دادید.


نظر شما :