دولت جدید مصر اعتقادی به جهاد در سوریه ندارد!

۳۰ تیر ۱۳۹۲ | ۱۹:۰۲ کد : ۱۹۱۸۸۷۲ سرخط اخبار

وزیر خارجه جدید مصر اعلام کرده که دولت جدید این کشور، هیچ انگیزه ای برای اعلام جهاد یا جنگ مقدس در سوریه ندارد.

به گزارش «تابناک»، به نقل از نشریه ترک حریت، این موضع گیری «نیبی فهمی» در واکنش به تصمیم یک ماه پیش جنبش اخوان المسلمین در مصر صورت گرفته است.

بنا بر این گزارش، در ماه گذشته میلادی، هنگامی که هنوز محمد مرسی از اخوان المسلمین ریاست جمهوری مصر را بر عهده داشت، شماری از روحانیون اهل سنت، اعلام جهاد در سوریه کردند و جنگ علیه بشار اسد را جنگی مقدس نامیدند. بلافاصله جنبش اخوان المسلمین مصر از این اعلام جهاد حمایت کرد و چون رئیس جمهور وقت مصر هم از اخوانی ها بود، این گونه به نظر رسید که موضع دولت مصر در قبال تحولات سوریه، حمایت از تروریست ها با نام جهاد است.

اما اکنون که مرسی برکنار شده، وزیر خارجه جدید مصر که سال ها نماینده این کشور در سازمان ملل متحد بوده، می گوید این کشور هیچ انگیزه ای برای اعلام جهاد در سوریه ندارد. البته وی تصریح می کند که از مطالبات آزادی خواهانه مردم مصر حمایت و از مطالبات آنان برای تغییر پشتیبانی می کند.

گفتنی است، دولت پیشین مصر به رهبری محمد مرسی، همه روابط دیپلماتیک خود با دولت سوریه را قطع کرده است. این دولت همچنین از ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه حمایت می کرد.

کلید واژه ها: مصر سوریه جهاد اعلام جهاد


نظر شما :