علت عدم دیدار احمدی‌نژاد و علمای عراق

۳۰ تیر ۱۳۹۲ | ۲۰:۳۷ کد : ۱۹۱۸۸۷۷ سرخط اخبار
معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی فشردگی سفر و محدودیت زمان را دلیل عدم انجام دیدار احمدی نژاد با مراجع در سفر به عراق عنوان کرد و گفت: دیدار با علما در این سفر پیش بینی نشده بود.
 
حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی در گفتگو با  خبرگزاری فارس با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق برای دیدار با مقامات عالی رتبه این کشور گفت: در این سفر آقای احمدی نژاد با مقامات عالی رتبه عراقی از جمله نوری المالکی نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.
 
وی افزود: هم چنین در این سفر نشست هایی با حضور نمایندگان و دولتمردان عراقی برگزار شد که از آن جمله می توان به برگزاری نشستی با حضور فراکسیونی از نمایندگان مجلس عراق به رهبری آقای الجعفری اشاره کرد.
 
معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی  همچنین  در پاسخ به سئوالی درباره عدم دیدار رئیس جمهور با مراجع عراقی گفت: از همان ابتدا به دلیل فشردگی برنامه، دیدار با علما پیش بینی نشده بود.
 
میرتاج الدینی در توضیح این مطلب گفت: دیدار با مراجع نجف نیازمند هماهنگی هایی بود که به دلیل فشردگی سفر و محدودیت وقت و انجام آن در ماه مبارک رمضان فراهم نشد.
 
برخی رسانه ها در دو روز گذشته ادعا کرده بودند مراجع عراق احمدی نژاد را به حضور نپذیرفته و به همین دلیل هیچ ملاقاتی بین رئیس جمهور با مراجع در کشور عراق صورت نگرفت.

کلید واژه ها: عراق


نظر شما :