اردوگاه 150 هزار نفری آوارگان سوریه در اردن میزبان تولد روزانه 15 کودک

۳۱ تیر ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۸ کد : ۱۹۱۸۹۰۱ سرخط اخبار

"اردوگاه الزعتری" محل زندگی آوارگان سوریه در صحرای شمال اردن به محلی برای زندگی حدود 150 هزار نفر تبدیل شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اردوگاه در ماه ژوئن سال گذشته میلادی افتتاح شد تا میزبان تعداد روبه افزایش افرادی باشد که به دنبال فرار از جنگ در سوریه، به اردن پناه آورده اند. ساکنان این اردوگاه البته شب ها صدای درگیری ها و جنگ در کشورشان را می شنوند.

در حال حاضر تلاش می شود چادرها با کاروان ها (کانکس) جابجا شوند. هر کدام از کانکس ها 2500 دلار هزینه دارند. هم اکنون در این اردوگاه 16 هزار و 500 کانکس وجود دارد.

مدیران این اردوگاه تلاش می کنند تعداد این خانه های قابل جابجایی را به 30 هزار عدد برسانند.
"کلیلیان کلاینشمیت" یکی از مدیران اردوگاه از کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد در این باره می گوید: هیچ چیز، زیباتر از سرزمین مادری انسان نیست.

وی افزود: با وجود اینکه هیچ راه حلی برای پایان بحران 28 ماهه در سوریه دیده نمی شود ساکنان این اردوگاه در حال آماده سازی خود برای اقامت و زندگی طولانی تری هستند. آنها تلاش می کنند اینجا زندگی خود را از سربگیرند.

 

بسیاری از ساکنان اردوگاه از اهالی منطقه درعا در جنوب سوریه و نزدیک مرزهای مشترک با اردن هستند. منطقه ای که به عنوان مرکز آغاز اعتراضات ضددولتی در سوریه به شمار می رود. اعتراضاتی که به جنگ داخلی تبدیل  و تاکنون به کشته شدن 100 هزار نفر منجر شده است.

زندگی در این اردوگاه، با فراز و نشیب ها و شرایط متفاوتی همراه است. به عنوان مثال برخی از آوارگان در اردوگاه از خطوط اصلی انتقال برق دزدی می کنند. تامین برق این اردوگاه ماهانه 500 هزار دلار  هزینه دارد.

بخشی از این برق دزدی برای تامین انرژی 3 هزار مغازه و فروشگاه و 580 غذاخوری در اطراف تنها خیابان بزرگ آسفالت شده در مرکز اردوگاه استفاده می شود. خیابانی که شانزه لیزه نامیده می شود.


نظر شما :