لبنان: اقدام اتحادیه اروپا شتاب‌زده بود

۳۱ تیر ۱۳۹۲ | ۲۲:۰۰ کد : ۱۹۱۸۹۳۷ سرخط اخبار

وزیر خارجه لبنان تصمیم اتحادیه اروپا در درج نام شاخه نظامی حزب الله در لیست ترور را اقدامی شتاب زده خواند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری النشره، عدنان منصور وزیر خارجه لبنان اقدام اتحادیه اروپا در درج نام شاخه نظامی حزب الله در لیست ترور این اتحادیه را اقدامی شتاب زده خواند و گفت که انتظار می رفت این اتحادیه اندکی در این باره درنگ کند تا این اقدام تاثیر منفی بر لبنان نداشته و پیامدهای بدی برای این کشور باقی نگذارد.

وی در گفت وگوی رادیویی خود گفت: آیا اتحادیه اروپا در آینده دولتی از لبنان که حزب الله در آن مشارکت داشته باشد را خواهد پذیرفت؟ آیا اتحادیه اروپا اقدامات خود را در همین اندازه متوقف می کند یا اینکه گام های دیگری را در آینده برخواهد داشت؟

منصور تاکید کرد که دولت لبنان نحوه پاسخ دادن به این تصمیم را بررسی خواهد کرد.

اتحادیه اروپا امروز به قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در فهرست گروه های تروریستی تن داد.

اتحادیه اروپا پیش از این طرح درج نام حزب الله در لیست ترور خود را در دستور کار قرار داه بود، اما به علت مخالفت های برخی از اعضا موفق به تصویب آن نشد، اما با ورود آمریکا و رژیم صهیونیستی به خط فشار بر کشورهای مخالف این طرح، بالاخره این طرح به تصویب رسید. مخالفان این طرح عمدتا از کشورهایی هستند که نیروهای نظامی آنها در قالب نیروهای یونیفل در لبنان فعالیت می کنند.‬ شکاف و اختلاف بین اعضای اتحادیه اروپا باعث شد که این کشورها تنها با قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در لیست ترور موافقت کنند.

علامه شیخ عفیف النابلسی نیز تصمیم اتحادیه اروپا در درج نام شاخه نظامی حزب الله لبنان در لیست ترور خود را مورد توجه قرار داده و گفت که این اقدام نمی تواند گزینه ها و مبانی اعتقادی حزب الله را تغییر دهد؛ حزب الله همچنان یک مقاومت اصیل و شریف باقی خواهد ماند و از کشور در برابر حمله های اسرائیل دفاع می کند.

کلید واژه ها: حزب الله اتحادیه اروپا


نظر شما :