ناو امریکایی در خلیج فارس مستقر شد

۰۱ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۹:۵۴ کد : ۱۹۱۸۹۸۱ سرخط اخبار

نیروی دریایی آمریکا از استقرار ناو هواپیمابر یو اس اس ترومن خود در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رسمی چین «شینهوا»، نیروی دریایی آمریکا گروه ضربت ناو هواپیمابر «یو اس اس هری اس ترومن» را در خلیج فارس مستقر کرد.

این خبر را «کوین سویینی» فرمانده گروه ضربت این ناو هواپیمابر با صدور بیانیه ای اعلام کرد و گفت: ما در طول چندین ماه گذشته به شدت کار کرده ایم تا آمادگی های جنگی خود را متعاقب تاخیر در استقرار این ناو در ماه فوریه سال جاری به دلیل اجرای کاهش خودکار هزینه ها به نام «مصادره» حفظ کنیم.

در این خبر آمده است که گروه ضربت ناو هواپیمابر یو اس اس هری اس ترومن شامل تقریبا 6 هزار نظامی و تنفگدار دریایی است؛ علاوه بر این، این ناو شامل ناوشکن های مدل «یو اس اس بولکلی» (USS Bulkeley) و «یو اس اس ماسون» (USS Mason) و رزم ناو «یو اس اس سان جاسینتو» (USS San Jacinto) نیز می شود.

این ناو، دوشنبه (روز گذشته) پایگاه نیروی دریایی «نورفولک» در «ویرجینیا» را با هدف ماموریتی هشت تا 9 ماهه در مناطق ناوگان های پنجم و ششم نیروی دریایی آمریکا که به معنای خاورمیانه، دریایی مدیترانه و اقیانوس اطلبس شرقی است، ترک کرده است.

بر اساس این خبر، ناو هواپیمابر یو اس اس ترومن قرار بود در ماه فوریه سال جاری عازم خاورمیانه شود اما نیروی دریایی آمریکا این ماموریت را به دلیل اجرای طرح کاهش خودکار بودجه لغو کرد.

علاوه بر این، مصادره عاملی است که مانع از این می شود که نیروی دریایی آمریکا دومین ناو هواپیمابر خود را در سال مالی 2014 میلادی در خلیج فارس مستقر کند.

کلید واژه ها: نیروی دریایی آمریکا


نظر شما :